Les obres que unixen el port marítim amb el Corredor Mediterrani avancen a bon ritme

Les obres que permetran l'accés ferroviari al port marítim de Sagunt compten amb un finançament de 50 milions d'euros

Les obres que s'estan duent a terme en el Corredor Mediterrani per a unir el port marítim de Sagunt amb esta xarxa ferroviària avancen a bon ritme. De fet, està previst que les obres finalitzen a la fi d'este any 2024. Hui, la delegada del Govern, Pilar Bernabé; l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el comissionat per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira; i altres membres de l'equip de Govern de l'Ajuntament de Sagunt han visitat les obres per a comprovar el seu avanç.

Concretament, les actuacions que s'estan duent a terme inclouen la creació de plataforma i via en ample mixt del nou ramal ferroviari, l'electrificació de la línia, la modificació i ampliació de les instal·lacions de seguretat i telecomunicacions i la integració del ferrocarril, entre altres.

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat que «estem d'enhorabona», ja que «demostrem una vegada més per on passa el futur, passa per Sagunt i per este tipus d'inversions que asseguren una doble perspectiva per a nosaltres». Moreno ha apuntat que es parla, amb esta obra, de sostenibilitat i descarbonització, però també de competitivitat per a les empreses, reducció de costos i de facilitar al màxim els diferents usos logístics per a atraure inversions. «Si estem parlant de la gigafactoria és perquè el Govern d'Espanya va establir la reindustrialització com una de les seues prioritats i també esta inversió en infraestructures que el mateix grup Volkswagen ha dit en reiterades ocasions que ha sigut clau per a situar ací esta gran inversió», ha assenyalat també Darío Moreno.

Així mateix, el primer edil ha afirmat: «Amb el futur de la nostra ciutat va el futur de la Comunitat Valenciana i d'Espanya. Som receptors de la major inversió industrial de la història d'Espanya i volem continuar sent referents en eixe sentit». A més, ha afegit que es tracta de continuar creixent per a «generar llocs de treball» i per a «retindre talent».

Pilar Bernabé ha destacat: «El Corredor Mediterrani, les seues connexions amb les infraestructures estratègiques, són un projecte d'Estat». A més, ha assenyalat que el port aconseguirà, d'esta manera, proveir «a grans empreses de Parc Sagunt». Bernabé ha ressaltat la «inversió de 50 milions d'euros» en una obra «estratègica» dins del nou reglament de la xarxa transeuropea del transport i que serà fonamental «per a la comarca del Camp de Morvedre, per a l'economia de la Comunitat Valenciana i per a Espanya».

Per la seua banda, la delegada del Govern ha definit com a «important i destacable» el fet que l'ample de la via siga mixt, és a dir, que combine l'ample ibèric i l'ample internacional, la qual cosa permetrà que es puga «operar en estes vies en qualsevol moment i connectar amb la línia principal del Corredor Mediterrani independentment que estiga posada o no amb l'ample internacional». Esta implementació permet que l'obra siga «més útil» i «més operativa».

D'altra banda, el comissionat per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha asseverat: «Estem en una obra estratègica del Corredor Mediterrani que és la connexió ferro-portuària, la connexió entre ports i ferrocarril és l'estratègia en la logística del futur». Per a Boira, l'ample mixt «permet que Sagunt puga estar connectada amb qualsevol lloc de la xarxa europea de transport i, per tant, que qualsevol fàbrica, factoria o nucli que vulga puga comerciar amb el port de Sagunt».

Sobre l'impacte d'esta obra en la gigafactoria de Volkswagen que s'està construint a la ciutat ha parlat també Josep Vicent Boira: «Les matèries primeres de la gigafactoria vindran amb vaixell, es transformaran en la gigafactoria en bateries i d'ací ja podran exportar-se a la resta d'Europa en ferrocarril. Per tant, ací tenim una cadena logística virtuosa que serà totalment sostenible i que contribuirà a combatre el canvi climàtic», ha assegurat.