Publicat en el DOGV el procés d'admissió del curs escolar 2024/2025

Les famílies poden presentar sol·licituds d'admissió i incloure fins a 20 opcions dels centres preferents

El 26 d'abril es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució per la qual establix el calendari del procediment d'admissió de l'alumnat en els centres d'educació públics de la Comunitat Valenciana que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i en els centres d'Educació Especial per al pròxim curs escolar 2024/2025. Tota la informació estarà en la web de l'Ajuntament de Sagunt pròximament.

El procés d'admissió és el primer tràmit que es fa dins de la matriculació escolar. Les famílies poden presentar sol·licituds d'admissió i incloure fins a 20 opcions dels centres preferents. Enguany, igual que en els últims anys, la sol·licitud d'admissió es realitza de manera telemàtica.

Este procés és especialment important per a les famílies que matriculen els fills i filles per al pròxim curs per primera vegada a les aules gratuïtes de 2 anys (escolars nascuts en 2022) i en Infantil de 3 anys (nascuts en 2021). També és important per a l'alumnat que vol sol·licitar plaça per a l'ESO en un centre no adscrit, o accedir a 1er de Batxillerat. Este procediment ordinari també és el que s'ha d'utilitzar per a canviar els seus fills i filles de centre educatiu.

S'oferirà informació d'escolarització en la pàgina web de l'Ajuntament de Sagunt (secció escolarització 2024/2025). En estos moments s'està actualitzant la informació, però estarà disponible amb anterioritat al termini de la sol·licitud d'admissió.

Cada família haurà d'entrar en https://ceice.gva.es/es/web/admision-alumnado/inicio, el primer pas serà generar la clau d'admissió per a fer el tràmit. Esta clau d'admissió és única (val per a realitzar diverses sol·licituds d'admissió, si és el cas, per a tots els seus fills i filles).

Esta clau d'admissió (composta d'un identificador personal i una contrasenya) es podrà obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d'identitat de la persona sol·licitant: DNI, NIE, certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, o si disposa únicament de passaport, haurà d'acudir al centre en que vulga sol·licitar la plaça en primera opció.

Les persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder realitzar l'admissió electrònica podran acudir al centre en el qual vulguen sol·licitar plaça en primera opció. En la web de l'Ajuntament de Sagunt es publicarà un llistat amb tots els centres educatius del municipi i els telèfons per a demanar cita prèvia per a estos casos. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris.

Feta esta primera gestió, la persona sol·licitant rebrà per correu electrònic l'identificador i la contrasenya. És important que es conserve la clau d'accés que contempla l'identificador i la contrasenya per a consultar les llistes provisionals i definitives, així com per a poder realitzar possibles reclamacions o al·legacions a estes llistes d'admesos.

Amb la clau d'accés es podrà accedir al formulari electrònic en què, pas a pas, haurà d'emplenar les dades de sol·licitud de centres educatius ordenats de manera preferent. Cal recordar que es poden triar fins a 20 opcions per filla o fill.

No hauran d'aportar documentació en el moment de realitzar la sol·licitud, però sí que completaran una declaració responsable indicant que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat. No obstant això, esta documentació s'acredita i comprova en el moment de formular la matrícula. La falsedat de les dades declarades o no prou acreditats donaria lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, escolaritzant-se l'alumne o l'alumna en algun dels centres en els quals queden vacants una vegada finalitzat el procés d'admissió.

En les etapes d'Infantil i Primària, la presentació de sol·licituds d'admissió telemàtica serà del 30 de maig (a les 9.00 hores) fins al 6 de juny. Les llistes provisionals es publicaran l'1 de juliol i les definitives el 15 de juliol. Per a realitzar la matriculació es podrà fer telemàticament (del 15 al 19 de juliol) o bé presencialment (del 15 al 23 de juliol).

En l'ESO, com a novetat enguany l'alumnat procedent d'un centre adscrit, per a fer efectiu el dret de continuïtat en el centre que impartisca ESO al qual figura adscrit, haurà de formalitzar la confirmació de plaça escolar, a través dels seus representants legals en el centre en el que es trobe actualment matriculat, del 6 al 9 de maig. La confirmació de plaça en el centre adscrit implica la impossibilitat de participar en el procediment d'admissió i participar en tots dos procediments serà considerat duplicitat.

És imprescindible que l'alumnat del centre adscrit formalitze la corresponent confirmació de la plaça; formalitzarà la matrícula presencial del 25 al 28 de juny.

L'alumnat que no desitge escolaritzar-se en el centre adscrit o que vulga canviar de centre, haurà de presentar les sol·licituds d'admissió telemàticament del 4 (a les 9.00 hores) al 10 de juny. La publicació del resultat provisional es farà l'11 de juliol i del definitiu, el 22 de juliol. Per a finalitzar, la matrícula també es podrà realitzar telemàticament (del 22 al 25 de juliol) o de manera presencial (del 22 al 26 de juliol).

Pel que fa a Batxillerat, les sol·licituds telemàtiques es faran també des del 4 (a les 09.00 hores) al 10 de juny. El resultat provisional es podrà consultar el 16 de juliol i el definitiu el 25 de juliol. La matrícula telemàtica es podrà realitzar del 25 al 30 de juliol o de manera presencial del 25 al 31 de juliol.

En el cas de la Formació Professional, poden consultar tota la informació en https://ceice.gva.es/es/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos

Per a qualsevol dubte relatiu en el procés, podran consultar amb el departament d'Educació de l'Ajuntament de Sagunt (96 265 58 93) o en el correu electrònic (educacio@aytosagunto.es).