La XXII edició del Pacte Ciutadà contra la Violència de Gènere de Sagunt suma cinc noves adhesions
En total són 344 entitats les que s'han compromés a lluitar per l'erradicació de la violència contra les dones
Els i les estudiants provenen de la localitat francesa de Cahors i estaran en el municipi del 17 al 21 d'octubre

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor d'Educació, José Manuel Tarazona, han rebut i donat la benvinguda este matí en el Consistori als i a les participants en el programa Erasmus de l'IES Clot del Moro. Els i les alumnes provenen de la localitat francesa de Cahors i estaran en el municipi del 17 al 21 d'octubre.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat: «Sagunt és una ciutat que es pren molt seriosament el programa Erasmus, molts instituts i escoles participen en el programa Erasmus i jo crec que això ens fa una ciutat més rica, perquè al final vivim en un món globalitzat i cada vegada més internacional i és molt important tindre contacte amb altres països, sobretot amb aquells països amb els quals tenim més coses en comú, i per descomptat, considerem a França un país germà».
Per la seua part, el regidor delegat d'Educació, José Manuel Tarazona, ha glossat la mil·lenària història del municipi: «Han passat moltes cultures per ací (ibers, romans, àrabs…) i religions (cristiana, musulmana, judaica) que van anar conformant els diferents estrats culturals fins a arribar als nostres dies, i sempre ha sigut una ciutat amable, oberta, i volem continuar sent-ho, també en matèria educativa», mantenia. Per a l'edil «és fonamental, i més hui dia, conforme està la situació a Europa, que esta convivència i esta germanor continue unint als pobles, i això fonamentalment es construïx des de l'educació i des del coneixement de les persones» amb qui es conviu «en un mateix espai territorial, econòmic, social i cultural».
Tarazona ha elogiat també el paper de l'IES Clot del Moro en matèria d'intercanvi en definir este centre educatiu del municipi com «un dels instituts més actius en matèria d'interrelacions amb altres països europeus».

En total són 344 entitats les que s'han compromés a lluitar per l'erradicació de la violència contra les dones
El termini estarà obert fins al 18 de desembre i es poden presentar candidatures a les 10 categories que es premien
Horno La Victoria, Restaurante Valentín, Bar Jamón Jamón, Hotel Sagunto i Heladería El Paseo han sigut premiats en la III edició de ‘El somriure més bonic de Sagunt’