La Generalitat Valenciana va adquirir el passat any un total de 33 obres d'artistes valencians, en una primera fase d'adquisició d'obra, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques que reflexionen entorn de diferents qüestions de la nostra societat més propera.
El Consorci de Museus ha engegat una sèrie de cicles expositius compostos per algunes de les obres que formen part de la col·lecció i que estan visitant diferents poblacions de Castelló, València i Alacant.
Sagunt i Potries són les primeres ciutats a rebre estes exposicions per ser Capital Cultural Valenciana (CCV), un segell atorgat per la Generalitat anualment i que reconeix l'aposta realitzada per estes ciutats per la cultura, així com per la participació ciutadana.
La col·lecció es podrà veure en dos mostres. A més de l'exposició ‘Disjuntives poètiques’, el Centre Cívic del Port de Sagunt acollirà al gener una altra mostra composta per les sis obres d'altres sis artistes, Art al Quadrat, Ernesto Casero, Hugo Martínez-Tormo, Jesús Rivera, Agustín Serisuelo i Nelo Vinuesa.
Una reflexió entorn d'una possible reescriptura de la història centra l'exposició que es podrà veure des de hui i fins al pròxim 17 de febrer a Sagunt, mentre que la mostra en el Port oferirà una crítica al paisatge contemporani, una picada d'ullet al seu passat industrial i a l'estat de les coses.
Pérez Pont ha afegit que “en esta col·lecció subjauen diversos discursos que remeten a la nostra contemporaneïtat, construint nous relats en cadascuna de les seues seus en diàleg amb l'espai expositiu i amb el context de la ciutat d'acolliment”.
En ‘Disjuntives poètiques’ el conjunt d'obres que conformen la mostra de la sala d'exposicions Glorieta transcendixen la seua especificitat expressiva per a colpejar l'esfera social en forma de tres grans temàtiques: reescriptures de la història, redefinicions dels codis referencials i nous canals d'expressió. Un atreviment, que lluny de desequilibrar la contemporaneïtat, pretén transformar-la en cruïlla de reflexió necessària.
Segons la comissària de l'exposició, Aïda Antonino, “l'exposició arranca a partir de l'obra de Bleda i Rosa i la seua idea de revisitar llocs històrics a través de la mirada contemporània i pensar en els diferents relats, trencant la dicotomia entre vencedors i vençuts, promovent una història cultural dels fets”.
Des d'esta idea l'exposició va desgranant la resta de relats que definixen les obres de Tania Blanco, Mary Sales, Ana Teresa Ortega i Xisco Mensua vinculats a la memòria i a la reescriptura de la història; les peces de Xavier Montsalvatje, Teresa Cebrián i Mar Arza entorn dels nous codis del llenguatge i l'ocupació de nous canals d'expressió en les obres de Damià Jordà, Maribel Doménech i Teresa Llanceta.