Sagunt creix en qualitat en destinació amb més de 100 empreses adherides al SICTED

La campanya ‘Gràcies’ i la participació en el Coasting+ han sigut les millores de Destinació en 2022

SICTED Sagunt compta ja amb 109 servicis turístics adherits, 83 d'estes empreses han passat hui per la Mesa de Qualitat del SICTED 2022 per a convertir-se en empreses distingides SICTED. Durant 2022 es van adherir 10 nous servicis turístics al projecte, que pertanyen a diferents oficis, entre els quals hi ha bars i cafeteries, restaurants, guies turístics, hotels, habitatges d'ús turístic i altres servicis (oci nocturn).

La Mesa de Qualitat del SICTED 2022  és un òrgan col·legiat amb representació público-privada analitza el funcionament del curs SICTED i eleva al Comité de Distinció de la Secretaria d'Estat de Turisme els expedients de les empreses turístiques que han passat satisfactòriament l'avaluació i ha fet els compromisos que exigix el projecte per a obtindre i/o renovar el distintiu SICTED.

Segons ha explicat la regidora de Turisme, Natalia Antonino: «Des de la delegació de Turisme s'agraeix enormement la implicació del sector en este projecte, que creem de vital importància per a continuar fent de Sagunt una destinació de qualitat». Al que ha afegit que «quant a accions de futur per a 2023 s'emmarquen en la formació en turisme sostenible i plans encaminats a la transformació digital que estem vivint en estos temps».

A més de la regidora de Turisme, qui presidix este òrgan, també han assistit la tècnica de Turisme de l'Ajuntament de Sagunt, la gestora SICTED de la destinació, i representants de l’Asociación de Comerciantes Ciudad de Sagunto, ACPS Asociación de Comerciantes y Profesionales de Puerto de Sagunto, ACEISYC Asociación de Comerciantes, Empresarios e Industriales de Sagunto y Comarca, i ASECAM Asociación de Empresarios del Camp de Morvedre.

Les empreses han realitzat diferents accions formatives, entre les quals destaca el mòdul Coneix la teua destinació, mitjançant el qual han visitat els espais arqueològics de la Via del Pòrtic i la Domus dels Peixos i el fortí del Grau Vell. Una altra activitat formativa molt interessant ha sigut la relacionada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la seua aplicació al turisme, assumpte de vital importància i actualitat de cara ja a un present que exigix implicació i compromís en este sector com a motor econòmic.

A més, totes les empreses també han tingut l'oportunitat de participar durant 2022 en les Jornades de Capacitació i Sensibilització en Discapacitat per al Sector Turístic organitzades per Turisme CV.

Ha sigut un cicle de formació emmarcat en el Programa de Turisme Accessible de la Comunitat Valenciana 2021-2025, i que s'ha impulsat per a conscienciar el teixit empresarial, entitats i establiments turístics així com les destinacions de la Comunitat Valenciana sobre la discapacitat, la diversitat i el turisme accessible.

S'han realitzat jornades sobre: Discapacitat intel·lectual o de desenvolupament; Discapacitat física i orgànica i turisme accessible; Discapacitat sensorial (visual i sordo-ceguesa) i turisme accessible; Discapacitat sensorial (auditiva) i turisme accessible; i Discapacitat dany cerebral sobrevingut i turisme accessible. L'acolliment que han tingut estes jornades va ser molt favorable, ja que les van realitzar al voltant de 45 empreses de la nostra ciutat, la qual cosa demostra l'interés per part de l'empresari a formar-se per a poder oferir un servici sense barreres, un servici turístic inclusiu, accessible i socialment responsable.

Com a millora de destnació enguany s'ha realitzat la campanya ‘Gràcies’. Esta campanya va pretendre donar a conéixer i reconéixer el treball que realitzen totes aquelles persones que representen les nostres empreses i servicis turístics, que treballen diàriament per oferir-nos un servici de qualitat a Sagunt. Per esta raó, la campanya porta per lema ‘Gràcies’, per a agrair-los la seua hospitalitat, professionalitat, autenticitat, implicació, sostenibilitat, inclusivitat i confiança. Moltes d'estes empreses porten treballant en qualitat des dels inicis del projecte i des del departament van creure necessari agrair-los-el, fent-les protagonistes d'una campanya molt especial. A més, van ser fotografiades tant en grups d'empreses en escenaris emblemàtics de la ciutat com la Casa dels Berenguer, el Forn Alt i la Nau de Tallers, com de manera individual en els seus establiments. Les fotografies van ser presents tant en xarxes socials com en mupis de la ciutat i continuen estant-ho en dos grans tanques publicitàries.

Una altra acció realitzada durant 2022 ha sigut la participació d'empreses SICTED en el projecte internacional Coasting+, on, entre altres activitats, com a assistència a conferències, etc, es van realitzar dos seminaris participatius en els quals es van abordar problemàtiques municipals, tant del centre històric com de la zona de la platja.

Este projecte, Coasting+, del qual Sagunt ha sigut municipi pilot, té com a objectiu aplicar una nova metodologia de governança multinivell que permeta una gestió costanera integrada per al turisme sostenible.