Sagunt promociona la seua oferta turística en la Feria Internacional de Turismo Interior a Valladolid
La Regidoria de Turisme ha estat present en les quatre jornades d'este esdeveniment al qual van acudir més de 36.000 visitants
La Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt acollirà el pròxim 22 d’octubre l’estrena absoluta de l’obra guanyadora del XVI Premi de Teatre Pepe Alba (2019), Retòrica de la incertesa, original del dramaturg Roger Pou Llavina. El muntatge ha estat a càrrec del Cercle de Teatre, dirigit per Toni Ruiz, amb la col·laboració de Teatre de l’Arc Iris i del Gabinet de Promoció del Valencià, organitzador del certamen literari i de l’estrena. L’elenc actoral està format per Alejandro Cuartero (Walter), Ariadna Castillo (Dora), Ana Cerezuela (Hanna), Eduardo Escrig (Home) i Javier Bolumar (Bertolt).
Una petita i austera habitació de l’Hostal França. Les darreres hores de Walter Benjamin. Com ha arribat fins ací, fins al poblet fronterer de Portbou? Quina incertesa vital el conduirà a prendre la fatal decisió? La vida és molt complexa. L’existència, a voltes absurda, podria simplificar-se en seixanta-quatre caselles i un seguit de moviments. Les converses al voltant d’un tauler d’escacs entre Walter i diversos contrincants, sobre la vida, l’art, l’amor, la política, la humanitat, condicionaran les decisions preses per Benjamin en el passat. La incertesa el persegueix en el seu exili constant, un exili que acabarà a Portbou.
Roger Pou és llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona i treballa de professor de secundària i de batxillerat d’Arts Escèniques a l’Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar, on imparteix les assignatures de Socials i Pràctica Teatral. A més, és director del Taller de Teatre d’Arenys de Mar des de 2005 i ha escrit més d’una vintena de títols per a joves i infants, alguns dels quals han obtingut premis, com ara El misteri del museu (2009) o Desgana (2017). Escriu guions per a recreacions històriques, teatralitzacions per a rutes culturals i exposicions itinerants, i dirigeix lectures dramatitzades.
La regidora de Promoció del Valencià, Maria Josep Soriano, ha declarat que «aquesta estrena suposa una novetat dintre de les activitats dels Premis Literaris Ciutat de Sagunt. Per segona vegada, una obra teatral premiada en el nostre certamen serà representada a Sagunt, amb la qual cosa aconseguim el fi pel qual va ser escrita. Donem les gràcies a Cercle de Teatre, al seu director Toni Ruiz i a Teatre de l’Arc Iris per fer-ho posible, i esperem poder seguir oferint la dramatització de les nostres obres premiades per ampliar l’oferta cultural en valencià a la ciutat».
L’estrena serà el 22 d’octubre a les 20.30 hores a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, amb entrada lliure fins a completar l’aforament i seguint les mesures sanitàries vigents.
La Regidoria de Turisme ha estat present en les quatre jornades d'este esdeveniment al qual van acudir més de 36.000 visitants
El Centre Cultural Mario Monreal ha acollit una trobada de cronistes i investigadors que han visitat l'exposició sobre el primer cronista oficial de la ciutat i han impartit nou ponències
En desembre es coneixeran les empreses i servicis guardonats amb este distintiu que concedix la Secretaria d'Estat de Turisme