La I Trobada Educativa Ciutat de Sagunt va tindre lloc ahir de vesprada en el Centre Cultural Mario Monreal amb l'assistència de tota la comunitat educativa de la ciutat. En la gala, organitzada pel departament municipal d'Educació, es van entregar els premis a persones i projectes de la comunitat educativa per a reconéixer la seua labor en diversos àmbits.
A més del lliurament de premis, la Trobada Educativa també ha comptat amb actuacions, com Teatre de les ombres, protagonitzada per l'alumnat del Programa d'Aula Compartida de l'IES Camp de Morvedre i de l'IES Número 5, l'actuació de l'alumnat de primer de Batxillerat escènic de l'IES Clot del Moro i la projecció del curtmetratge No soy un espartano del CEIP Ausiàs March.
El guardó de Projecte Innovador se li ha entregat al CEE Albanta per Apaga y vámonos; al CEIP Baladre per Escola oberta, escola amable, escola Baladre; i al CEIP Maestro Tarrazona per La diversitat que ens uneix.
El premi a l'Alumnat Destacat per Mèrits Propis s'ha atorgat a Sofia Suslikova, del col·legi Sant Vicent Ferrer; a Anastasia Suslikova, del col·legi Sant Vicente Ferrer; a Iago Ramírez Fraga, de l'IES Clot del Moro; i a Oriol González Navarro, de l'IES Jaume I Secció Clot del Moro.
El guardó Projecte Trajectòria Professional Destacada s'ha entregat a Manel Ruiz Cuenca, del CEE Albanta; a José Luis Sánchez Carrillo, de l'IES Camp de Morvedre; i a María Luisa Sanz Murciano, del CEIP Maestro Tarrazona.
El premi al Projecte Bones Pràctiques en la Promoció i l'Ús del Valencià ha sigut per a la iniciativa Scrabble en Valencià, de l'IES Número 5; el guardó Projecte Millora de la Convivència ha sigut per al curtmetratge No soy un espartano, del CEIP Ausiàs March; el premi Projecte AFAS s'ha entregat a Celebrant el dia internacional de les famílies, de l'AFA CEIP Maestro Tarrazona; i el premi Projecte de Prevenció de l'Absentisme Escolar ha sigut per a Eliminem l'absentisme, de l'IES Clot del Moro.
Este projecte va sorgir a partir d'una proposta que es va presentar en el Consell Escolar Municipal. Després de l'aprovació d'esta iniciativa en este organisme, es va decidir que seria la Comissió Permanent del consell escolar qui triaria els premis i farien el procés de selecció. Es va realitzar una primera valoració dels reconeixements que es volien atorgar a la comunitat educativa de la ciutat i finalment es van decidir set premis. A més, es va obrir un termini de sol·licituds en el qual els centres educatius podien abordar la idea de portar projectes a esta gala. D'esta manera, es van presentar més de 40 projectes.
En este esdeveniment han participat l'IES Clot del Moro, al CEIP Ausiàs March i el PAC (Programa d'Aula Compartida) de l'IES Camp de Morvedre i de l'IES Número 5 amb diferents actuacions dins de la gala, el CIPFP Eduardo Merello, que ha realitzat els guardons i l'alumnat guardonat amb els millors expedients EVAU que ha participat com a presentador. Cal esmentar també l’assistència de regidors i regidores de la Corporació Municipal.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha expressat: «Que hui estiguen ací estudiants referents per les seues notes presentant l'acte parla també de la filosofia que volem donar a esta trobada educativa, una trobada que naix de la comunitat educativa i per a la comunitat educativa». Així mateix, l'alcalde ha explicat: «Hui farem ací una cosa molt bonica, que és valorar la nostra educació. La nostra educació pública que pretén donar igualtat d'oportunitats a tothom, però que moltes vegades manca dels recursos necessaris i del reconeixement dels seus professionals i dels diferents agents que hi participen».
El regidor d'Educació, Raúl Palmero, ha ressaltat: «La importància de la comunitat educativa, la col·laboració de les famílies, docents, estudiants i la comunitat en general és vital per a crear un entorn educatiu i de suport. Cada membre de la comunitat suma un paper crucial en l'èxit educatiu dels nostres jóvens, treballar junts, poder assegurar que tots els estudiants tinguen accés a les oportunitats que es necessiten per a triomfar». En este sentit, el regidor ha destacat «el paper dels projectes educatius que no sols se centren en els anys acadèmics, sinó també en el desenvolupament integral dels estudiants».