La Regidoria de Serveis Socials i Majors de l'Ajuntament de Sagunt presentarà este dijous, 30 de setembre, a les 11.30 hores en la Sala d'actes del Teatre Begoña l'Informe de Diagnòstic i Pla d'Acció del programa
Sagunt, ciutat amigable amb les persones majors.
L'acte comptarà amb la presència del regidor titular del departament, Alejandro Sotoca, i l'entrada serà lliure fins a completar l'aforament del local. Durant el mateix s'exposaran els detalls del diagnòstic que s'ha realitzat per a conéixer l'estat actual de la ciutat pel que fa a les facilitats que s'oferixen a les persones majors i s'explicarà en què consistixen les accions que es posaran en marxa a partir de l'activació del pla.
Sagunt forma part de les ciutats i comunitats amigables amb les persones majors, un reconeixement de l'IMSERSO i l'OMS a aquells municipis que fomenten l'envelliment actiu i saludable i que, per a això, reorganitzen les seues estructures i serveis amb la finalitat d'oferir una òptima qualitat, seguretat i confort a totes les persones amb independència de les seues capacitats, fomentant d'esta manera la seua participació en tots els àmbits de la vida social.
Este distintiu incidix en la consecució d'uns estàndards de qualitat de vida a les ciutats a través de la participació activa de la seua ciutadania, posant el focus especialment en el grup de població de més edat.
Els ajuntaments adherits es comprometen a promoure la participació de les persones majors en el procés. El qual té 3 fases: diagnòstic de la situació (analitza els recursos existents) Pla d'Acció, i implementació del Pla d'Acció. El procés és continu, als 5 anys (més o menys) es torna a començar de nou amb el diagnòstic de l'aconseguit.
Concretament, a Sagunt, l'estudi va començar amb la realització de sis grups focals, els dies 9, 10 i 11 de març de 2020 en el qual van participar sobre 80 persones pertanyents a les associacions de majors, associacions de dones, discapacitats, sindicats, partits polítics, etc. Es van estudiar les àrees relacionades amb els espais a l'aire lliure i edificis, transport, habitatge, participació, respecte i inclusió, comunicació i informació, sanitat i serveis socials. D'altra banda, este pròxim mes d'octubre es treballarà al voltant de tres tallers de sobre noves tecnologies dirigides a persones majors: configuració bàsica en el teu mòbil, internet dia a dia i administració electrònica.