La 4a etapa de la Volta Ciclista Femenina CV ix des del Port de Sagunt este pròxim diumenge 15 de febrer
L'eixida neutralitzada de la desena edició d'esta prova esportiva està programada per a les 11 hores en l'avinguda Mediterrani

Estudiants i professorat de la Facultat de Química de la Universitat de València, amb la col·laboració de la delegació d'Educació, han preparat per a este dijous, 12 de març, la representació El Teatro es pura Química, la Química es puro Teatro. És una obra teatral sobre conceptes químics i està destinada a estudiants de batxillerat i 4t ESO. Esta iniciativa es desenvoluparà a la Casa Municipal de Cultura, a les 11.30 hores, i assistiran estudiants del municipi, com els alumnes dels IES Clot del Moro, Eduardo Merello, María Moliner, Jorge Juan i Camp de Morvedre.
El Teatro es pura Química, la Química es puro Teatro és una proposta que naix a partir que un professor de la universitat demana als seus alumnes realitzar una xicoteta obra de teatre sobre conceptes químics dirigida a estudiants de batxillerat. Esta activitat acadèmica perseguix dos objectius; en primer lloc, que els autors/actors s'enfronten al repte de motivar a un grup de jóvens de 16 a 18 anys cap a l'estudi de la química i, en segon lloc, que analitzen i disseccionen les nocions químiques més bàsiques, per a trobar eixa metàfora, eixa situació inesperada i sorprenent, que permeta aproximar-se a elles d'una manera diferent i al mateix temps, arrancar-li un somriure al públic.
En este sentit el regidor d'Educació, José Manuel Tarazona, ha assenyalat que «una de les nostres línies estratègiques com a Ciutat educadora és treballar el foment i la difusió científica dirigida als i les alumnes de Batxiller dels instituts de la nostra localitat, en aquest cas, amb la finalitat d'ajudar-los a trobar o determinar la seua vocació, com és la vocació científica. Creguem que un instrument potent i innovador és el teatre, per això hem col·laborat des de fa uns mesos, en aquesta obra al costat de la Universitat de València i la Facultat de Químiques perquè es pogués representar a Sagunt aquesta obra de teatre a la qual aniran pràcticament tots els instituts que fan batxillerat». A més a més, Tarazona ha agraït la implicació de Teresa Climent, professora de Química de la Universitat de València i a Rosendo Pou, «per acostar el teatre químic als nostres joves estudiants».
El promotor d'este projecte, el professor Rosendo Pou Amérigo va rebre en el 2010 el Premi del Consell Social-Universitat de València per esta activitat. I hui esta obra de teatre, no representada per actors ni actrius professionals suma un complet programa d'actuacions per tota la Comunitat.
L'eixida neutralitzada de la desena edició d'esta prova esportiva està programada per a les 11 hores en l'avinguda Mediterrani
També demana a l'Institut Valencià de Cultura un increment de les representacions en valencià i de companyies valencianes per a Sagunt a Escena
S'esperen vents generalitzats de component oest que puntualment podrien arribar als 90 quilòmetres per hora