Tresoreria municipal comunica que des de hui i fins al 15 de desembre s'obri el termini per a sol·licitar el pla personalitzat de pagament de tributs

L'adhesió a este pla és voluntària i permet fer pagaments fraccionats per domiciliació bancària sense interessos fins a 10 mesos
Imagen 1
El departament de Tresoreria de l'Ajuntament de Sagunt ha donat a conèixer que hui, 15 de setembre, s'obri el termini per a sol·licitar el Pla Personalitzat de Pagaments dels tributs locals i que estarà obert fins al 15 de desembre. Esta iniciativa permet pagar de forma fraccionada per domiciliació bancària sense interessos fins a 10 mesos.

Des del departament han concretat que els tributs que s'inclouen en este pla són tots aquells en els quals la persona és titular del rebut i la gestió del qual es realitze per padró, com és el cas de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM); taxa de guals; Impost sobre Béns Immobles (urbana, rústica i característiques especials); Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE); taxa de recollida de fem; taxa de quioscos; taxes de mercats, exterior i interior; Cànon per Concessions Administratives, taxa de Conservatori i preu públic dels horts urbans. A més, s'informa que en este pla no es poden incloure les autoliquidacions ni les liquidacions d'ingrés directe.

En matèria de terminis, la ciutadania podrà seleccionar entre tres periodicitats de pagaments. El primer, en la modalitat mensual, que suposa 10 quotes. El segon, trimestral amb quatre quotes; i el tercer, semestral que inclou dues quotes. Totes les persones interessades a apuntar-se a este pla han de sol·licitar l'adhesió amb la sol·licitud normalitzada de pla personalitzat de pagaments, degudament emplenada i adjuntada la documentació necessària.

La regidora d'Hisenda, Gloria Parra, ha explicat que el Pla Personalitzat de Pagaments és una eina que està a la disposició de tota la ciutadania i que és molt útil, ja que segons ha declarat este pla ve a facilitar el pagament dels tributs municipals a totes aquelles persones que s'adherisquen a este.

Parra també ha volgut destacar la publicitat que se li fa a esta proposta, pel fet que facilita i afavorix el pagament dels tributs: «El pla funciona adherint-se al mateix i es pot fraccionar fins a 10 quotes el pagament dels tributs municipals sense cap mena d'interés».

Respecte als requisits necessaris per a apuntar-se a este pla, el departament detalla que per a acollir-se a esta proposta la suma dels rebuts durant l'any anterior ha de ser superior a 200 euros. A més, s'haurà d'adjuntar la sol·licitud d'adhesió, que podrà obtenir's en la web de l'ajuntament o en les oficines del SAIC. També s'haurà d'incloure en la sol·licitud el DNI/ NIF/ CIF i certificat bancari o similar on conste el titular del compte i l'IBAN.

Un altre més dels requisits és que existisca coincidència de personalitat entre els sol·licitants i els subjectes passius dels deutes en l'exercici pressupostari anterior i en el de la vigència del pla. També es requerix que el sol·licitant ha de ser titular del rebut que vol incorporar-hi i, en cas de canvi de titular de l'objecte tributari, este canvi ha d'estar realitzat abans de la sol·licitud d'adhesió.

Així mateix, este pla requerix que les persones no mantinguen deutes o sancions amb l'ajuntament en el període executiu, llevat que el contribuent tinga vigent un expedient de fraccionament de deutes tributaris en executiva, i que no haja sigut incomplit, per falta de pagament de qualsevol de les quotes establides en el calendari de fraccionament.

Els interessats a acollir-se al Pla de Pagament Personalitzat hauran de presentar la sol·licitud, entre el dia 15 de setembre fins al 15 de desembre o dia hàbil posterior de l'exercici. I, a partir de la confirmació d'adhesió, per notificació electrònica o avís, quedarà adherit al pla per als exercicis següents al de la sol·licitud, sempre que complisca els requisits i la resolució siga estimatòria. En el supòsit de no complir-se estos requisits, i per tant, sent denegada la sol·licitud, s'indicarà expressament a l'interessat per resolució.

Per als tributs adherits al pla no es podrà sol·licitar fraccionament o ajornament de deutes tributaris en període voluntari regulat en els articles 44 a 54 del Reial decret 939/2005 pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació.

Pel que fa a l'impagament d'una quota, des del departament informen que, des del moment en què l'ajuntament tinga coneixement de l'impagament d'un dels terminis es distribuirà proporcionalment l'import impagat entre la resta dels terminis pendents de pagament (si és el primer impagament). Tot això, sempre que no es produïsca l'impagament de més de dues quotes, ja que suposarà la cancel·lació automàtica del pla. Finalment, la cancel·lació o baixa del pla podrà ser a sol·licitud del contribuent o d'ofici.