Turisme proposarà a les empreses turístiques que puguen comercialitzar els seus productes a través de la web de la Delegació

El Consell Assessor de Turisme va repassar ahir els projectes que s'han posat en marxa enguany malgrat la pandèmia


La Delegació de Turisme de l'Ajuntament de Sagunt apostarà en 2021 per la creació d'un motor de reserves en la seua web, per a facilitar un canal de vendes a les empreses i poder comercialitzar els productes turístics de la ciutat. És a dir, comercialitzar experiències d'un dia o un cap de setmana a Sagunt i molt més, juntament amb l'hostaleria, els allotjaments, els guies i qualsevol altre servici turístic de la ciutat. Este projecte es troba en una fase inicial i serà presentat l'any vinent a les empreses perquè aporten idees i fer els passos definitius per a la seua implantació. La delegada de Turisme, Natalia Antonino, ho va avançar ahir a les diverses associacions d'hostaleria, recreació històrica i representants de partits polítics, en l'última reunió d'enguany del Consell Assessor de Turisme.

 

Natalia Antonino ha destacat la dificultat que ha suposat un any com este: «Tanquem un any dur per al turisme, però malgrat la pandèmia des de l'administració s'han posat totes les ferramentes per a pal·liar els efectes de la Covid. Desitgem que 2021 siga millor i a poc a poc el turisme recupere l'activitat».

 

A més, es va repassar la implementació dels últims projectes, que des del començament de la pandèmia han perseguit la potenciació i dinamització del sector turístic. Des de les diverses visites guiades, teatralitzades, gimcanes per la jueria i experiències pel patrimoni industrial, fins a la potenciació de les Jornades de la Cultura Jueva Europea, que es van desenvolupar en col·laboració amb restaurants que van oferir menús sefardites. També es va informar de la posada en marxa de la il·luminació de la façana de l'Ermita de la Sang, així com de la recent obertura del Centre d'Interpretació de la Via Verda, en la primera planta de l'Oficina de Turisme del Port de Sagunt.

 

D'altra banda, es va reiterar com en ocasions anteriors la importància de la creació de taules sectorials per a treballar els projectes turístics d'una forma més eficient i col·laborativa i buscar solucions a les problemàtiques que afecten el sector turístic. En este sentit, es van abordar assumptes com la problemàtica dels aparcaments, zones per als vianants i senyalització, que es tractaran amb els departaments implicats de l'Ajuntament i en les taules sectorials.

 

De cara a 2021, es va sol·licitar la continuïtat en la realització d'un treball col·laboratiu entre Ajuntament i empreses, mitjançant la generació de taules sectorials de turisme, desenvolupament dels projectes de manera conjunta i una anàlisi més estadística, més profunda, per a una millor presa de decisions i desenvolupament del sector de la ciutat.​