Club de lectura 'Assajos contra la ceguera'
La primera sessió serà el 12 de març al Casal Jove del Port de Sagunt. Està dirigit a majors de 18 anys i requerix inscripció prèvia
La mostra estarà oberta al públic al Centre Cívic del Port de Sagunt fins al 21 de març
L'humorista gràfic Antonio Fraguas ‘Forges’ oferix la seua especial visió del món científic en l'exposició La Ciència segons Forges, realitzada pel Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i que podrà visitar-se a la sala d'exposicions del Centre Cívic de Port de Sagunt (Jardins Antic Sanatori s/n) fins al 21 de març.
La mostra inclou 66 vinyetes que l'artista va dedicar a la ciència i a la comunitat científica i que van ser publicades en el diari El País entre 1995 i 2018. Forges interpreta en elles diversos descobriments que han impulsat l'evolució de la societat i s'aproxima a científics com Newton, Darwin o Einstein. Els avanços tecnològics es reflectixen en personatges com un Cervantes twittero o un “robot d'encunyat gorrer”, entre altres situacions còmiques pròpies de l'estil de l'humorista.
La col·lecció repassa els principals debats científics com a canvi climàtic, el descobriment del bosó de Higgs o la pèrdua de biodiversitat, al mateix temps que reivindica el paper de la ciència en l'actualitat i defensa una major inversió en ella.
L'exposició itinerant, organitzada en col·laboració amb el CSIC i l'Institut Quevedo de les Arts de l'Humor, forma part del programa anual d'activitats del departament de Ciència, Innovació i Universitat.
La primera sessió serà el 12 de març al Casal Jove del Port de Sagunt. Està dirigit a majors de 18 anys i requerix inscripció prèvia
Del 4 de febrer a l'1 de març de 2015 en el Centre Cultural Mario Monreal de Sagunt. Horari: de dilluns a dissabte de 9 a 21 h.
Del 5 al 28 de febrer de 2025 a la Casa Municipal de Cultura de Port de Sagunt. Horari: de dilluns a divendres, de 10 a 13 h. i de 17 a 21 h.