Escoles Creatives: Taller d'escalada
La matrícula té un cost de 8 euros i el termini d'inscripció acaba el 13 d'abril
La mostra de fotografies de León Bernardo Soler romandrà oberta al públic fins al 31 de maig en la Gerència

L'Autoritat Portuària de València (APV) ha organitzat l'exposició Memòria gràfica del Port de Sagunt, que es podrà visitar fins al 31 de maig en la Gerència. Per a l'elaboració d'esta mostra han col·laborat la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sagunt i l'Arxiu Històric Municipal. Les imatges són del fons León San Bernardo Soler.
Les peçes que conformen la mostra formen part d'un fons gràfic que arreplega la transformació del Port de Sagunt entre 1925 i 1950. A través de retrats, escenes de treball, actes socials i vistes urbanes, les fotografies mostren el creixement del nucli portuari lligat a la siderúrgia, la consolidació dels barris, l'arribada de la població emigrant i la vida quotidiana d'una comunitat profundament marcada per la indústria i el comerç.
Les fotografies de León San Bernardo no es limiten a registrar fets, sinó que observen a les persones en la seua relació amb el treball, la família i l'entorn, deixant constància d'estils de vida, costums, espais i paisatges en permanent transformació. L'obra de León San Bernardo es convertix, així, en una font essencial per a comprendre la història social i cultural de Sagunt.
Sobre l'autor
León San Bernardo, segons relaten els seus nets en l'arxiu municipal, va ser una persona inquieta i decidida. Va passar 10 anys embarcant i treball també en els Alts Forns del Mediterrani. Després, va emigrar a Nova York amb la seua dona, on va començar la seua unió amb la fotografia. En l'urbs estatunidenca, León San Bernardo va passar per l'estudi ‘L'Artística – fotografia espanyola’, on es forme en fotografia. En 1925, van tornar al Port de Sagunt, on es va establir com a fotògraf, progressant cap al retrat d'estudi i el reportatge social i industrial que coneixem. Per a ell, la fotografia va ser un mitjà de vida, un ofici, però també va ser motiu de gaudi.
La matrícula té un cost de 8 euros i el termini d'inscripció acaba el 13 d'abril
Dimarts, 31 de març, a les 20 hores a l'església del Salvador
Diumenge, 29 de març, a les 19 hores a la capella de la Residència Verge del Carme