
L'Ajuntament de Sagunt ha dut a terme el trasllat de la locomotora núm. 2502 del conegut popularment com ‘el trenillo’ a l'avinguda Adolfo Suárez del Port de Sagunt per a la seua exposició permanent a l'aire lliure com a element representatiu del patrimoni industrial local.
La instal·lació de la locomotora en este emplaçament és una altra de les actuacions encaminades a convertir la citada avinguda en una exposició permanent de gran format a l'aire lliure per a posar en valor el passat industrial de la ciutat. La instal·lació de l'embarcació de la Virgen de Begoña en una de les rotondes d'esta avinguda durant l'estiu de l'any passat respon a este mateix objectiu.
Cal destacar que és una de les primeres locomotores elèctriques d'Espanya i de les més antigues conservades. A més, és l'única de les tres de via ampla de la factoria que s'ha preservat. Este element patrimonial estava situat en una rotonda interior de les instal·lacions d'ArcelorMittal.
La locomotora elèctrica va ser construïda per Siemens-Schuckert en 1924 i la Compañía Siderúrgica del Mediterráneo (CSM) la va utilitzar fonamentalment per a la tracció dels trens destinats al transport del personal de la fàbrica. Té un pes de 28 tones i compta amb una cabina de conducció central i dos capotes. La captació de corrent es realitzava per pantògraf i podia circular per una amplària de via de 1674 mil·límetres (ample ibèric).
Va prestar servici a les tres companyies explotadores de la siderúrgia integral de Sagunt: Compañía Siderúrgica del Mediterráneo (CSM), Altos Hornos de Vizcaya (AHV) i Altos Hornos del Mediterráneo (AHM).
