Les V Jornades Tècniques Agràries són un espai de trobada, formació i anàlisi al Camp de Morvedre
En esta edició les ponències se centren en l'impacte de la fauna silvestre en els cultius, així com en la millora genètica i innovació dels cítrics
L'actuació del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació està finançada pels fons Next Generation de la Unió Europea


L'Ajuntament de Sagunt ha tret a licitació el contracte d'obra per a l'actuació, millora i senyalització direccional i interpretativa de cinc senderes del terme municipal. L'actuació s'emmarca dins del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) i està finançada pels fons Next Generation de la Unió Europea.
Les actuacions es duran a terme en la Senda dels Lladres, la Ruta de la Calderona, Les Escales, Els Senglars i en la Ruta del Palància, cas en el qual es desmantellarà, així com desinstal·larà la senyalística existent. El projecte compta amb un pressupost base de licitació de 116.527 € (IVA inclòs).
Els treballs consistiran en el condicionament, l'adequació, la reparació i la senyalització de les senderes homologades. Més precisament, s'adequarà el terreny i el ferm, es duran a terme desbrossaments i una neteja manual en franges de 0,50 a 1,50 metres d'ample i una altura màxima de 2 metres; es corregiran els xaragalls i s'adequarà el ferm amb materials de l'entorn o llast; es repararan les escales de la sendera Les Escales; s'escalonaran els terrenys erosionats; s'instal·laran elements de seguretat com ara baranes, tanques, escales i passarel·les; i també es retirarà la senyalització obsoleta.

A més, s'adequaran zones d'estacionament per a mínim 4 vehicles amb tanques de material indicat, s'instal·laran elements de senyalització vertical o mobiliari auxiliar en totes les senderes, es renovarà i adequarà tota la senyalització horitzontal, es farà una revisió cartogràfica, de disseny, maquetació i impressió gràfica de tots els elements d'informació impresa que continguen elements de senyalització vertical i informació, i es netejaran els residus i enderrocs.
D'altra banda, s'implementaran sistemes de senyalització intel·ligent amb codis QR i comptadors de pas, facilitant informació digital i interacció amb els usuaris.
La regidora de Turisme, Natalia Antonino, ha subratllat la importància del projecte: “Esta és una de les iniciatives més sol·licitades per la població. Una vegada executada suposarà una revaloració del turisme actiu i a l'aire lliure, ja que el nostre municipi compta amb una xarxa de senderes per al seu ús ciclopedestre en enclavaments naturals de primer ordre”.
En esta edició les ponències se centren en l'impacte de la fauna silvestre en els cultius, així com en la millora genètica i innovació dels cítrics
La nova parada ja està en funcionament i la parada provisional s'eliminarà de manera definitiva pròximament
La iniciativa unirà Sagunt i El Poyo del Cid en un recorregut d'aproximadament 400 quilòmetres, entre anada i tornada, a benefici de l'associació Anjel con J de joven