L'àrea del Major de la Regidoria de Serveis Socials ha organitzat la XXI Setmana Cultural de les Persones Majors de Sagunt, una iniciativa que se celebrarà del 25 al 29 de maig amb una àmplia programació d'activitats dirigides a fomentar la participació, l'envelliment actiu i la convivència entre generacions.
La programació combina propostes culturals, esportives, divulgatives i lúdiques amb l'objectiu de continuar generant espais de trobada i reconeixement per a les persones majors del municipi, promovent a més la seua participació activa en la vida social i comunitària.

La regidora de Serveis Socials, Nuria Carbó, destaca que esta setmana cultural constituïx “un reconeixement a la trajectòria, l'experiència i el paper fonamental que exercixen les persones majors en la nostra societat”, a més de ser “una oportunitat per a compartir experiències i crear espais de convivència”.
La XXI edició comença el dilluns 25 de maig a les 18 hores al Centre Cultural Mario Monreal de Sagunt amb l'acte inaugural i la presentació de la Setmana Cultural de les Persones Majors, a càrrec de l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno i la regidora de Serveis Socials, Nuria Carbó. A continuació, tindrà lloc la representació teatral ¿De dónde venimos?, de la companyia de teatre L’Om Imprebís. L'entrada serà lliure fins a completar aforament.
El dimarts 26 de maig començarà amb una ruta lúdico-esportiva per a majors que recorrerà a les 9.30 hores la zona arbrada de la platja del Port de Sagunt fins a la platja de Canet, amb parada per a esmorzar al parc Blasco Ibáñez. L'activitat requerix invitació prèvia. Eixa mateixa jornada, a les 12.30 hores, s'inaugurarà l'exposició La Mirada del Mayor, amb la publicació i mostra de les obres guanyadores dels concursos de fotografia i microrelats al Casal Jove de Sagunt. A les 18.30, el Centre Cívic Antic Sanatori acollirà el XVI Certamen de Rondalles Ciutat de Sagunt, amb la participació de les rondalles dels CEA de Sagunt i el Port de Sagunt i l’entrega de premis del certamen.
La jornada del dimecres 27 de maig a les 10.30 hores comença amb una xarrada divulgativa de la Policia Nacional sobre seguretat en internet, estafes i recomanacions per a evitar-les, que tindrà lloc al Casal Jove del Port de Sagunt. Posteriorment, es desenvoluparà una activitat intergeneracional a la residència pública de persones majors del Port de Sagunt junt amb l'alumnat del col·legi FEC María Inmaculada. La programació continuarà a les 18.30 hores amb una activitat de balls variats al Casal Jove del Port de Sagunt.
El dijous 28 de maig es realitzarà una excursió cultural al centre històric de Requena amb visita patrimonial, menjar i ball. Els autobusos eixiran des del Port de Sagunt (parada de bus Centre d'Especialitats) i Sagunt (parada de bus CEIP Cronista Chabret) a les 9.30 hores. L'activitat inclou visites a les Coves de la Vila, el Museu de la Verema i diversos espais patrimonials de la localitat. El retorn està programat per a les 18.30 hores i el preu per persona és de 23 €.
El divendres 29 de maig, a les 12 hores, el saló de plens de l'Ajuntament de Sagunt acollirà el tradicional homenatge a les persones centenàries de 2026. A les 17.30 hores, els jardins del Centre VORAMAR seran l'escenari d'una trobada participativa del programa Connectem Sagunt, seguit d'una degustació-berenar del programa Menjar a Casa. La programació conclourà a les 19 hores amb una actuació musical i l'acte de clausura de la Setmana Cultural de les Persones Majors.