Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La delegació, encapçalada per l'alcalde, Darío Moreno, i el regidor d'Indústria, Toni Iborra, visitarà també la gigafactoria de PowerCo, ja en producció

Una delegació de l'Ajuntament de Sagunt, encapçalada per l'alcalde, Darío Moreno, i el regidor d'Indústria, Toni Iborra, es troba a Salzgitter (Alemanya) per a avançar en el procés d'agermanament entre les dos ciutats. La visita, que es desenvolupa els dies 2 i 3 de juny, dona continuïtat al preacord firmat per tots dos municipis en 2024.
L'agenda institucional del primer dia inclou una visita a l'institut de Salzgitter-Bad i una recepció a l'Ajuntament de Salzgitter-Lebenstedt. Així mateix, l'alcalde, Darío Moreno, ha presentat Sagunt davant el president del ple, els alcaldes honoraris i els portaveus dels grups polítics. La delegació municipal també ha pogut visitar diferents enclavaments vinculats a la prestació de servicis públics en la localitat alemanya, que ha experimentat un important desenvolupament en els anys recents. En tot moment han estat acompanyats de l'alcalde de Salzgitter, Frank Klingebiel, i el primer alcalde honorari, Stefan Klein.
El dimarts, la visita tindrà com a punt central la gigafactoria de PowerCo a Salzgitter, planta de fabricació de bateries que ja es troba en fase de producció i que representa, igual que la instal·lació prevista a Sagunt, un dels projectes industrials més rellevants d'Europa.

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha manifestat: “Salzgitter i Sagunt compartixen un moment històric similar, i té tot el sentit que dos ciutats en eixa situació treballen juntes, compartisquen experiències i construïsquen una col·laboració estable. Per a nosaltres, aprendre d'una ciutat que també ha travessat una transformació industrial profunda i que ha eixit reforçada ens dona una gran seguretat”.
L'agermanament entre Sagunt i Salzgitter s'emmarca en l'interés compartit de totes dos ciutats per afrontar el repte de la transformació industrial vinculada a la implantació de sengles gigafactories de bateries de PowerCo —filial del Grup Volkswagen—, amb l'objectiu d'intercanviar experiències en els àmbits econòmic, social, cultural i educatiu.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny