La programació cultural de la setmana arriba amb història, espectacles de dansa i música
Els esdeveniments són una conferència sobre José Romeu, dos espectacles de dansa i un concert de la Unión Musical Porteña
Les sessions teatrals seran protagonitzades per l'alumnat del programa Jugant al Teatre, Aula Jove i Formació Actoral

L'Escola Municipal de Teatre de Sagunt organitza múltiples actuacions gratuïtes durant juny protagonitzades per l'alumnat dels següents tres programes específics dissenyats per a atendre cada etapa evolutiva: Jugant al Teatre, Aula Jove i Formació Actoral. Les actuacions estan conduïdes per professionals de la pedagogia teatral com Ismael Bereje, Olga Tarrazón, Inés Subirón, Noelia Luján, Mª Luz Cabanyes i Sergi Juesas.
L'alumnat infantil del programa Jugant al Teatre desenvoluparà la dinàmica X-TRA, un joc dramàtic integrador en el qual amb diversió s'aconseguix la interacció de xiquets i xiquetes de diferents centres. La sessió tindrà lloc demà, 9 de juny, en el Casal Jove del Port de Sagunt i comptarà amb la intervenció de les famílies.

Els alumnes i les alumnes del programa de nivell 1 de Formació Actoral se'n pujaran a l'escenari amb tres grups que s'enfrontaran en un Match d'Improvisació. Esta proposta lúdic-creativa està programada per al dimecres 10 i dijous 11 de juny a les 19 hores a la Casa Municipal de Cultura. Una trobada per a aprendre a improvisar i, per tant, a escoltar, reaccionar i conéixer l'espai escènic per a poder interpretar infinitat de personatges.
El Centre Cultural Mario Monreal acollirà el treball d'interpretació d'escenes naturalistes per a l'alumnat del nivell 2 de Formació Actoral. Enguany el text triat ha sigut Més enllà de l'horitzó d'Eugene O’Neill, una obra en la qual els personatges endinsaran al públic en una contesa molt humana: la lluita entre els somnis i la crua realitat. Esta representació teatral tindrà lloc el divendres 19 i el dissabte 20 de juny a les 19 hores.

L'alumnat del nivell 3 de Formació Actoral representarà Llueven, una obra creada específicament per Sergi Juesas per a esta ocasió. La representació compta amb creació audiovisual i coreogràfica, així com una posada en escena hiperrealista. La representació està programada per al dijous 25 i el divendres 26 de juny a les 19 hores a la Casa Municipal de Cultura.

Pel que respecta al programa Aula Jove, al llarg del curs ha representat diversos projectes com Nadie sabe, Condenados a repetirlo i El jardín de la mente, una obra sobre el suïcidi que va ser escenificada a principis de juny.
Cal destacar que ja està oberta la preinscripció per al programa Jugant al Teatre del pròxim curs de l'Escola Municipal de Teatre de Sagunt en la Plataforma d'Inscripció Online de l'Ajuntament. L'obertura de la preinscripció per a Formació Actoral i Aula Jove tindrà lloc en els pròxims dies.
L'acte de presentació de les actuacions teatrals ha tingut lloc este matí en el saló de plens del Consistori amb la participació de l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Educació, Raúl Palmero; el regidor de Joventut i Infància, Roberto Rovira; i el director de l'Escola Municipal de Teatre, Sergi Juesas.
Raúl Palmero ha destacat que este projecte educatiu i cultural està a punt de complir vint anys formant a persones, despertant vocacions i acostant les arts escèniques a tota la ciutadania: "Parlar de teatre a Sagunt és parlar d'una de les nostres senyes d'identitat, ja que som una ciutat amb una tradició teatral mil·lenària. Però el valor del teatre a Sagunt no es limita al seu passat, és una realitat viva que continua formant part del nostre present i que projectem cap al futur".
Roberto Rovira ha afirmat que des de la Regidoria de Joventut i Infància destaquen el paper de l'Aula Jove, "un espai en el qual la joventut troba una ferramenta per a expressar-se, reflexionar i desenvolupar el seu talent". L'edil de l'Ajuntament de Sagunt també ha afegit que l'Escola Municipal de Teatre ja suma vint anys "apostant per una cultura i educació accessible a tota la societat".
Després de detallar tota la programació d'actuacions, Sergi Juesas ha destacat el component "integrador" de l'Escola Municipal de Teatre i s'ha mostrat agraït a l'Ajuntament de Sagunt per "donar a conéixer i donar suport a este projecte".
Els esdeveniments són una conferència sobre José Romeu, dos espectacles de dansa i un concert de la Unión Musical Porteña
El Ple va aprovar adequar també el camp de San Francisco de Borja i assegurar la viabilitat financera del nou estadi d'internuclis sense afectar estes partides
La proposta es plantejarà conjuntament amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) i la Generalitat Valenciana