Comencen les obres de la Plataforma Intermodal de Parc Sagunt II

L'acte d'inici ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Carlos Mazón, la consellera d'Economia, Ruth Merino, la consellera d'Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno

Les obres de la Plataforma Intermodal de Parc Sagunt II han començat este matí amb un acte al qual han assistit el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, la consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino; la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori; Salomé Pradas, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno i diversos regidors de la Corporació Municipal, a més de personal tècnic del projecte. «Parlem d'una estació que permetrà no sols connectar diferents tipus de transport, sinó sobretot parlar de sostenibilitat i de competitivitat per a reduir els costos de les nostres empreses», ha explicat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno.

La Plataforma Intermodal de Parc Sagunt II està declarada com a projecte territorial estratègic pel fet que comunicarà l'autovia A-7 i el corredor mediterrani, abastant una superfície de 675.000 m². D'esta manera, després de la finalització de les obres, hi haurà una connexió directa amb l'autovia V-23 i la CV-309, una connexió directa amb Parc Sagunt I i una connexió ferroviària directa des del port marítim de Sagunt i el corredor mediterrani, així com un carril bici en tot el viari del parc.



A més, entre les dotacions del parc destaca el doble subministrament d'aigua potable procedent de la dessaladora i planta potabilitzadora de Sagunt i una xarxa d'aigua de mar destinada per a usos industrials com la refrigeració. Cal esmentar també els més de 400.000 m² de zones verdes, els sistemes de drenatge sostenible, les més de 5.000 places d'aparcament, així com carregadors elèctrics amb marquesines fotovoltaiques, parades d'autobús i un centre de transferència de residus.

L'inici de les obres suposa «una fita molt important per a la ciutat de Sagunt», en paraules del primer edil. Amb un pressupost superior als 98 milions d'euros, la infraestructura tindrà un important «impacte estratègic» pel fet que comunicarà l'autovia A-7 i el corredor mediterrani, abastant una superfície de 675.000 m². D'esta manera, després de la finalització de les obres, hi haurà una connexió directa amb l'autovia V-23 i la CV-309, una connexió directa amb Parc Sagunt I i una connexió ferroviària directa des del port marítim de Sagunt i el corredor mediterrani, així com un carril bici en tot el viari del parc.

L'actuació, adjudicada el gener passat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) constituïda per Rover Infraestructures S. a., Rover Rail S.A. i Becsa S.A, suposarà la primera fase d'execució del projecte, que fa referència a l'obra ferroviària i inclou la instal·lació de les vies i la seua electrificació, entre altres qüestions. Una actuació que, segons ha confirmat la Generalitat, estarà llesta en 24 mesos. Posteriorment, s'executaran les obres d'urbanització dels accessos a la plataforma, zones verdes i servicis i instal·lacions generals.

Per a l'alcalde de Sagunt, «l'aposta que s'ha fet des de les diferents administracions en relació a les infraestructura ha sigut determinant per a l'arribada de PowerCo». Moreno ha declarat que amb l'inici de les obres es fa «un pas de gegant» per a continuar complint amb els terminis i amb els compromisos assumits, demostrant que Sagunt «és un lloc privilegiat per a la inversió i, particularment, per a la inversió industrial».

Per la seua banda, el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha remarcat que esta «grandíssima aposta industrial» tindrà efecte positiu sobre l'ocupació: «No sols té a veure amb les bateries de cotxes elèctrics de PowerCo, sinó amb tot un parc de proveïdors i amb tota una aposta estratègica que es va iniciar fa molt temps». Així mateix, Mazón ha destacat que la plataforma intermodal és una infraestructura de 360 graus: «Mira cap al nord amb el corredor mediterrani, mira cap al nord-oest amb el corredor cantàbric, mira cap a l'oest amb el corredor central i mira cap als ports. Per tant, es convertix en el node logístic més important d'Europa».