Francesc Fernández, alcalde de Sagunt
L'alcalde de l'Ajuntament de Sagunt, Francesc Fernández, es va reunir amb la demarcació de Costes, en la subdelegació de govern, per a tractar assumptes rellevants per a la ciutat que competeixen a la demarcació, entre ells, el tema del Malecón, les concessions caducades dels edificis del passeig marítim de Port de Sagunt, la plaça de la Concòrdia, el Grau Vell i Almardà.
Un dels temes més destacats de la reunió va ser el tema de Almardà, més concretament, la possible construcció d'un espigó que afectaria de manera negativa a les platges de Corinto i Almardà. Francesc Fernández ha informat en roda de premsa que l'ajuntament d'Almenara ha demanat a Costes de manera insistent la construcció d'un espigó prop del terme municipal de Sagunt per a retenir arena en la seua platja. L'alcalde de Sagunt, ha explicat que: “Este espigó ja està en projecte, es tracta d'un espigó gran, d'entre 200 i 300 metres, nosaltres sobre esta qüestió no sabíem gens, encara que des de demarcació ens comuniquen que l'ajuntament era coneixedor d'esta situació. Per a nosaltres és un tema molt preocupant perquè pot suposar una erosió important i regressió de les platges de Corinto i Almardà i per tant anem a demanar tot tipus d'informes, d'assessoraments, perquè podria afectar de manera negativa i ens tocaria parlar després de mesures correctores que costen molts diners i no són eficaços ja que consisteixen ni més ni menys que a portar arena del sud al nord. Per tant, anem a estar vigilant este tema”.
A més, des de finals dels anys 90 aproximadament, hi havia un projecte per a la creació d'un passeig marítim en esta platja, este projecte segons ha declarat Fernandez “estava en el calaix, però ara ja no hi ha projecte ni hi ha cap intenció de fer gens per part de Costas”.
L'alcalde, durant esta reunió, va demanar a Costes la il·luminació, actualment inexistent, en la carretera que connecta Canet d'en Berenguer amb Almardà, ja que com ha manifestat Francesc Fernández, “com no podem actuar nosaltres, li l'hem demanat a ells perquè no siga una zona perillosa”.
Quant al projecte “sendero azul”, que pretenia comunicar el passeig del Port de Sagunt amb el de Canet d'en Berenguer, Costes també va transmetre en la reunió que qualsevol actuació que es vulga realitzar sobre ell, ha de ser a càrrec dels ajuntaments.
Platja Almardà
L'Ajuntament de Sagunt en estos moments manté el contenciós relatiu al Malecón de Menera, però també s'ha demanat la suspensió de l'aplicació de la sentència de la delimitació del domini. En el contenciós, l'Equip de Govern, va aportar totes les proves necessàries que donen la raó a l'ajuntament perquè sinó tal com ha exposat l'alcalde: “ja els hem deixat clar a la demarcació de Costes que ells seran els responsables. Nosaltres no anem a assumir una responsabilitat que no és nostra. L'ajuntament no va a assumir la indemnització que demana l'empresa de 100 milions d'euros. No pot ser que una sentència judicial sense proves físiques ni geològiques atorgue la propietat i a més modifique la línia”.
L'alcalde, també ha declarat que: “hem demanat a l'empresa que siga el que siga el resultat del contenciós els veïns tinguen l'accés a la platja garantit”.
Malecón de Menera
La demarcació de Costes, en la reunió, va traslladar la seua preocupació a l'Equip de Govern perquè hi ha tres edificis en el passeig marítim de Port de Sagunt que tenen les concessions caducades, “La Lonja”, “El casino” i “Plenamar”. La postura de l'Ajuntament de Sagunt és com ha explicat Fernández en roda de premsa: “que les instal·lacions continuen en funcionament però d'acord amb la llei. La demarcació de Costes va a estudiar si és possible realitzar noves concessions en lliure concurrència, perquè s'està realitzant una ocupació de sòl públic més enllà del temps que estava contemplat. No sabem encara com es va a resoldre este tema perquè Costes encara ens ha de contestar”.
Un altre dels temes que es van tractar pel que fa al passeig marítim de Port de Sagunt és que es va plantejar a la demarcació de Costes la realització d'un nou passeig, però Costes, va deixar clar en la reunió que no tenen partida pressupostària per a este nou passeig i que per tant no van a realitzar inversions.
Durant la reunió, també es va tractar el tema de l'aparcament privat que es troba en el passeig marítim del Port de Sagunt, del que la demarcació de Costes no té constància. L'alcalde ha afirmat que “és un tema que cal resoldre perquè l'administració no pot permetre que hi haja aquest tipus de situacions que són conseqüència de decisions polítiques anteriors que no estan recolzades per cap decisió administrativa emparada en la normativa o en la llei”.
Construccions de l'avinguda Mediterrani de Port de Sagunt
Respecte al tema de la Plaça de la Concòrdia, Costes interpreta que la plaça en si, és a dir, l'estructura, no ha tingut el manteniment adequat per part de l'Ajuntament de Sagunt i ara ha de ser el responsable de la seua demolició i segons paraules de Francesc Fernández: “ja fa cinc o sis setmanes que estem treballant en açò. El procés de contractació està bastant avançat però la gent ha de saber que hi ha un problema mediambiental, l'existència de nius d'orenetes que estan protegits, però nosaltres anem a resoldre el tema quan puguem i d'acord amb la llei”.
Finalment, quant a la situació del Grau Vell, l'alcalde, Francesc Fernández, ha assenyalat: “Hem demanat a Costes que especifique qui és el propietari de la torrassa del S.XVII. Ells són titulars del sòl, per la qual cosa nosaltres anem a emprendre accions, ja que es tracta d'un BIC i, com a tal, el propietari està obligat a mantenir les seues característiques. Estem observant que la torrassa s'està degradant a marxes forçades i que fins i tot s'estan fent obres. El Grau Vell en el seu conjunt és un problema perquè està tot dins de la demarcació de Costes. L'Estat és el titular demanial de la torre però intenta eludir les seues obligacions. Es tracta d'un element importantíssim, una torre fortificada amb el seu escut. Obligarem a Costes a rehabilitar la torre com a titular, perquè si ningú és titular, el titular és Costes”.
Grau Vell