Sagunt a Escena reunix a prop d'11.000 espectadors en la seua 43a edició
Cinc funcions van esgotar les entrades disponibles en un Teatre Romà que va ampliar el seu aforament fins a les 804 localitats

Hui s'ha signat el conveni entre el consorci i l'Ajuntament de Sagunt respecte a les ajudes que esta entitat està donant a tots aquells municipis que hagen iniciat els processos d'implantació de la recollida selectiva de la matèria orgànica. Ahir es va aprovar el conveni al consorci i hui, a la Junta de Govern, s'ha aprovat al propi ajuntament.
En total l'Ajuntament de Sagunt rebrà una quantitat de 80.000 euros que segons la regidora delegada de Medi ambient, Teresa García, podrà utilitzar-se per a “reforçar inversions, campanyes de conscienciació i de comunicació relacionades amb la implantació del servei. Per tant, podem dir que el consorci també està implicat en esta experiència pionera que està realitzant l'Ajuntament de Sagunt”.
Així mateix, durant el dia d'ahir el consorci també va aprovar la reforma de la planta d’Algímia referent al tractament específic de la matèria orgànica que es va a produir i que, per tant, en paraules de García “quan finalitze la prova pilot que s'està realitzant als barris, es procedirà a realitzar tota la recollida selectiva de la matèria orgànica dins del nostre municipi amb un tractament específic en el propi consorci, tal com exigíem des de l'ajuntament, per a poder completar el procés de reciclatge de la matèria orgànica”.
D'altra banda, la regidora de Medi ambient ha destacat que “respecte a la implantació d'este nou servei se'ns ha comunicat que l'Ajuntament de Sagunt és el millor posicionat de tot el País Valencià quant a la relació de quilos que s'estan arreplegant i el nivell d'impropis que s'està generant. És a dir, la incorporació dels nous usuaris al servei està sent molt progressiva, fet que indica que, efectivament, una altra manera de gestionar els residus és possible i açò al final redunda en un millor aprofitament dels mateixos i en la contribució al manteniment de les instal·lacions de reciclatge que tenim a Algímia”.
Amb tot açò, des de la regidoria de Medi ambient i la SAG s'anima a la ciutadania informar-se i conscienciar-se de l'ús que ha de fer del cinquè contenidor. Cal recordar que els divendres al mercat de Sagunt i els dimecres al Casal Jove del Port de Sagunt els educadors ambientals estan disponibles per a atendre qualsevol dubte que tinga la ciutadania referent a la utilització del cinquè contenidor i també per a lliurar els poalets i les borses que fan falta per dur a terme este servei.
La regidora Teresa García ha conclòs argumentant que “en este moment podem dir que hi ha 600 habitatges o famílies utilitzant este servei i que, efectivament, hem de tindre cada volta més consciència de com s'està incrementant el nombre d'usuaris per poder anar consolidant cada vegada més la implantació d'este servei”.
Cinc funcions van esgotar les entrades disponibles en un Teatre Romà que va ampliar el seu aforament fins a les 804 localitats
Es tracta de tres SUV i dos motocicletes, i la inversió s'aproxima als 200.000 euros
En l'homenatge han participat l'entrenadora i seleccionadora, Cristina Cabeza, i les jugadores del BM Morvedre Rebeca Secades, Andrea Pérez i Andrea Palomero