La Corporació Municipal de Sagunt es reunirà el pròxim dilluns 17 en un Ple Extraordinari
Serà a partir de les 12 hores en el saló de plens del Consistori
El delegat de Patrimoni Cultural, Pablo Abelleira, va lliurar ahir durant la comissió d'Urbanisme el Pla Director de la Gerència a tots els partits polítics. Este Pla, realitzat per Carmel Gradolí, va acompanyat d'un video lligat a l'estudi sociològic dels processos participatius sobre la Gerència.
El video servirà a manera de complement audiovisual per a totes aquelles sol·licituds de finançament que es demanden a les administracions autonòmiques, nacional i europea. En el ple de gener s'iniciarà el procés per a l'aprovació definitiva del Pla.
Pablo Abelleira assegura que referent al diagnòstic sobre els usos de l'àrea dotacional de la Gerència “s'encarrega a un sociòleg perquè dins de l'àmbit del patrimoni cultural i industrial estudiem com es generen discursos i posicions enfront de la idea de la recuperació i posada en valor del passat”. Per a Abelleira “el patrimoni rescata allò que ha perdut la seua funcionalitat i li torna a donar un nou sentit en el present i per al futur”.
Respecte a les rehabilitacions i recuperacions patrimonials, el delegat afirma l'existència de “molts i divergents punts de vista sobre com s'han de fer les coses i, per aquesta raó, a més d'estudiar obres i edificis és necessari estudiar als diferents agents socials que debaten i impulsen les recuperacions patrimonials. Entre ells, les portaveus polítiques i les administracions, els professionals, els tècnics, el teixit empresarial, el teixit associatiu i la població local de referència patrimonial."
El Pla Director de la Gerència té la funció de donar resposta a les necessitats de la Ciutat Jardí, les antigues oficines, el Casino i l'Economat. En aquest sentit, des de la regidoria i les associacions vinculades a la posada en valor del patrimoni, es reafirmen en els usos socials, culturals i mediambientals, a més de considerar necessari fixar els usos dotacionals de la zona. Per a açò, incideixen en la importància del temps, ja que “pot ser que quan es vulga fer alguna cosa ja siga tard”. La vocació d'aquest projecte és “ser de tots, per a tots”.
Serà a partir de les 12 hores en el saló de plens del Consistori
Les campanyes busquen reforçar el sector comercial i fomentar les compres en establiments de proximitat
La trobada ha sigut una primera presa de contacte entre els nous responsables del club esportiu i el Consistori