Ix a licitació la instal·lació i el manteniment de 24 desfibril·ladors en espais municipals
La licitació també inclou el manteniment dels 17 DESA que són propietat de l'Ajuntament i que ja estan situats en diversos edificis
El motiu de la reunió va ser presentar el Pla Director d'Esports i, especialment, els principals projectes per als quals es necessita la col·laboració d'altres administracions pel que respecta al seu finançament

Ahir, el departament d'Activitat Física, Salut i Esports va mantindre una reunió amb el director general d'Esports, Josep Miquel Moya i el cap de servei de la Direcció General d'Esports, José Miguel Sánchez, en la Conselleria d'Educació, Cultura i Esports. Per part de l'Ajuntament de Sagunt van assistir a la reunió el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón, així com dos tècnics del departament.
El motiu de la reunió va ser presentar el Pla Director d'Esports i, especialment, els principals projectes per als quals es necessita la col·laboració d'altres administracions pel que respecta al seu finançament. En este sentit, es va parlar principalment del projecte del nou estadi de internuclis, de la piscina olímpica, de la piscina saludable d’Almudàfer o de la rehabilitació del trinquet, a més d'altres projectes menors contemplats en el Pla Director.
D'altra banda, també es va parlar del Centre de Tecnificació de Lluita, per a això des del departament van oferir realitzar i canalitzar les gestions administratives amb el Consell Superior d'Esports, i fins i tot a plantejar la possible opció de constituir un Centre d'Alt Rendiment en el municipi, si es poguera arrancar el compromís per part del Consell Superior d'Esports, al qual li correspon l'autorització, el finançament i l'homologació, en el cas que es reunisquen els requisits necessaris.
Així mateix, es van nomenar les diferents línies de subvencions a les quals poder recórrer, tant per a infraestructures com per a la celebració d'esdeveniments esportius.
I, finalment, es va buscar l'assessorament de la Direcció General d'Esports en matèria de possibles línies de subvencions d'esta o altres conselleries en matèria de modernització i eficiència energètica de les instal·lacions esportives.
Respecte al finançament dels principals projectes del Pla Director, es va traslladar des del departament que no existix en estos moments cap programa de finançament d'instal·lacions esportives, però «vam aconseguir el compromís de plantejar la seua creació de cara als pròxims Pressupostos de la Generalitat i al fet que este puga estar prou dotat econòmicament per a poder donar resposta financera a projectes d'esta envergadura, a més de que en la seua valoració es tinguen en compte aspectes fonamentals com comptar amb un Pla Director com el nostre, amb el qual compten poquíssimes ciutats de la nostra Comunitat».
Respecte a les línies de subvencions per a infraestructures i esdeveniments esportius, es van comprometre a facilitar al departament tota la informació referent a les línies tant autonòmiques com estatals, igual que amb les línies destinades a modernització i eficiència energètica d'instal·lacions.
La licitació també inclou el manteniment dels 17 DESA que són propietat de l'Ajuntament i que ja estan situats en diversos edificis
La manifestació del Dia Internacional per l'Eliminació de la Violència cap a les Dones serà el 25 de novembre
L'actuació es desenvoluparà en dos fases entre 2026 i 2027 i inclourà la renovació de les infraestructures hidràuliques i la reurbanització dels tres carrers mitjançant el model de plataforma única