El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles


L'Ajuntament de Sagunt s'ha unit a la campanya ‘El silenci et fa còmplice’ de la Diputació de València, com a ciutat que forma part de la Xarxa de Municipis protegits contra la Violència de Gènere des de l'any 2018, amb l'objectiu de sensibilitzar la ciutadania, i especialment la gent més jove, de la importància de la prevenció de la violència masclista, posant l'accent sobre qüestions com el control en la relació de parella o la reïficació del cos de les dones.
El contingut d'esta campanya compta amb una sèrie de continguts visuals amb missatges clars i directes, on s'aborden entre altres qüestions, les relacions sexuals respectades i consensuades com a premisses indispensables en qualsevol relació.
L'Ajuntament, a través de l'Àrea d'Igualtat, repartirà cartells, díptics i material audiovisual en els centres educatius, tant de primària com de secundària, i en altres espais municipals, com el Casal Jove, instal·lacions esportives, biblioteques, així com la difusió d'estos materials en les xarxes socials.
L'alcalde de Sagunt i regidor d’Igualtat, Darío Moreno, ha explicat que «esta campanya incidix en un aspecte essencial, en el qual insistim des del departament d'Igualtat, i és que el silenci fa còmplice. Necessitem eixa col·laboració per part de tots i totes per acabar amb el masclisme en la nostra societat. El masclisme lamentablement es va adaptant als nous temps i per això esta campanya incorpora una atenció a les noves tecnologies, on el masclisme està molt present i són utilitzades per eixes persones abusadores com a eines de control cap a les seues víctimes, i d'altra banda, també incorpora parlar directament amb homes joves, per evitar que el masclisme es reproduïsca en les noves generacions».

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+