El nou Govern local procedirà a una reorganització a l'Ajuntament per a millorar l'eficiència dels servicis municipals

Com a primera mesura, es comença a negociar amb els sindicats una reforma de la Relació de Llocs de treball que suposarà una major eficiència, aclarirà funcions i responsabilitats i augmentarà la transparència

Després de la constitució de la nova Corporació fa uns dies i en línia amb el compromís adquirit en el pacte de govern signat el passat 23 de juny, el nou Equip de Govern Municipal ha impulsat la primera mesura del seu mandat en iniciar el procés per a la modificació de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Sagunt. Així, este divendres 30 de juny, s'ha presentat als sindicats en la taula de negociació una proposta que el departament de Personal porta treballant mesos i que modifica la relació de llocs de treball (RPT, antigament coneguda com a catàleg de llocs de treball) que data de 1998.

En este sentit, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assenyalat que esta primera mesura del Govern Municipal «se centra en l'aprovació d'este document crucial per a tindre una organització efectiva, que done resposta. Durant massa anys, aquest ha sigut un capítol abandonat. La falta d'atenció a l'organització municipal ha acabat generant microdepartaments (alguns de dos persones), complements salarials desiguals i funcions que no han sigut assignades a ningú blanc sobre negre», ha afegit. A més, ha assenyalat que la perspectiva de la nova RPT és avançar en la millora dels Recursos Humans, distribuir de manera clara les responsabilitats, augmentar la transparència i generar una igualtat efectiva a l'Ajuntament. Amb això, es busca «un millor clima de treball alhora que enfortim les nostres capacitats de poder donar resposta a les necessitats de la ciutat».

La RPT és l'eina principal amb la qual compten els municipis per a racionalitzar i ordenar la funció pública municipal, perquè en la qual s'inclouen i distribuïxen els llocs de treball, així com s'establixen les retribucions que han d'estar cobertes pel pressupost de l'entitat local. Amb la nova proposta de RPT, l'Ajuntament comptarà amb una estructura interna de treball dividida en 10 grans àrees relacionades entre sí i que perseguix dotar de major eficiència als serveis municipals. Les àrees establides són: Governança Pública, Gestió econòmicotributària, Contractació i infraestructures, Desenvolupament econòmic i urbà, Urbanisme i activitats, Protecció ciutadana, Gestió cultural i participativa, Gestió esportiva, Política social i Transició ecològica.

«Com en tota organització, la política de personal i la gestió dels recursos humans és la columna transversal de l'Ajuntament de Sagunt. Per això, és primordial modernitzar l'estructura de treball i adaptar-la a les noves necessitats i serveis que demanda la ciutadania», ha assenyalat la regidora de Personal de l'Ajuntament de Sagunt, María José Carrera. També ha apuntat que «amb les noves àrees gestores volem millorar els serveis que oferim a les persones i fer-los més eficients». Així mateix, la primera tinenta d'alcalde ha assenyalat que la negociació amb sindicats és el primer pas d'este procediment, que continuarà amb la negociació en comissió amb els partits polítics.

Una altra de les novetats que presenta la nova RPT és l'homogeneïtzació i equiparació salarial de determinats llocs de treball. Amb això es pretén garantir una major versatilitat i transversalitat i que, al mateix temps, això possibilite una major mobilitat i flexibilitat dins de l'organització municipal. A més, esta homogeneïtzació es projecta a l'àmbit salarial evitant diferències salarials entre llocs de treball les funcions assignades dels quals siguen, de facto, les mateixes.

Amb la presentació este divendres en la taula de negociació, la nova RPT de l'Ajuntament de Sagunt inicia els tràmits per a una aprovació que s'espera que siga ràpida i facilite l'adequada ordenació del personal al servei de la Corporació per a optimitzar l'organització i gestió dels serveis municipals.

Dins de la proposta que s'ha presentat este divendres, María José Carrera ha explicat que «la Corporació ha procurat sistematitzar l'organització i homogeneïtzar les denominacions dels diferents llocs dins de les subescales per a garantir una major transversalitat en els llocs de treball. A més, s'avança en la funcionarització dels diferents llocs de treball, garantint la plenitud funcional, l'absoluta mobilitat i la unificació del règim jurídic aplicable al personal de l'Ajuntament de Sagunt».

Per part seua, el primer edil ha afirmat que «en accedir a l'Alcaldia en l'anterior mandat ens trobem que hi havia un elevat nombre de persones interines i un organigrama disfuncional. Per a atallar la temporalitat, impulsem el procés d'estabilització, aconseguint la major oferta pública de la història de l'Ajuntament. No obstant això, faltava la reorganització municipal, i per això es va iniciar el treball perquè este document siga presentat ara davant els sindicats, començant així al procés necessari per a la seua aprovació. Esta primera mesura és molt important per a l'Equip de Govern perquè ajudarà a les estratègies necessàries per a dotar d'estabilitat laboral a la plantilla i poder afrontar la reivindicada reorganització municipal».