El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles


El Ple instarà la Societat Anònima Estatal de Correus i Telègrafs al fet que amplie l'horari de les oficines de Sagunt i del Port de Sagunt. La moció de Compromís, presentada pel portaveu del grup municipal Quico Fernández, ha tirat avant per unanimitat.
El municipi de Sagunt compta amb dos oficines de Correus, una en l'avinguda Sants de la Pedra 75 i una altra en l'avinguda Camp de Morvedre 113. Segons recull el document, «des que es va implantar l'Estat d'Alarma el mes de març, totes dues oficines han reduït el seu horari. Actualment l'oficina de Sagunt obri als matins, de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30 hores, i la de Port de Sagunt de dilluns a divendres de 8.30 a 20.30, quan abans de la pandèmia totes dues oficines obrien també els dissabte de demà de 9.30 a 13 hores».
La moció assenyala que esta limitació dels horaris «no és una mesura presa de manera unilateral en la nostra localitat, sinó que també s'ha fet en moltes altres ciutats i pobles. Reduir l'horari empitjora la qualitat del servici i dificulta l'accés al servici postal a algunes persones que per motius de treball només poden acudir a enviar o rebre diners, recollir notificacions, paquets i documentació a la seua oficina durant les vesprades o els dissabtes», donant resultat al fet que si alguna persona vol fer alguna gestió durant el cap de setmana ha de desplaçar-se a València.
Per estos motius, el Ple ha acordat instar Correus a la reobertura de les oficines de Sagunt i del Port de Sagunt els dissabtes al matí, a l'obertura durant les vesprades de l'oficina de Sagunt, almenys dos vegades per setmana, en funció de la demanda del servei postal, així com traslladar estos acords a la Prefectura Provincial de Correus i Telègrafs de València i a la Societat Estatal de Correus i Telègrafs.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+