El Ple dóna un sí unànime a la gestió pública del servei d'emergències 112-CV

Durant la sessió plenària es va optar per la millora del servei dels treballadors i treballadores
Imagen 1Imagen 2
El Ple ha aprovat instar a que les Administracions competents garantisquen la gestió pública del servei d'emergències 112-CV. A més, insta al fet que estos organismes promoguen millores en les condicions laborals dels professionals del servei, garantint els llocs de treball, eliminant la precarietat i negociant amb l'Administració millores substancials i específiques sobre el conveni per arreplegar totes les particularitats d'un servei d'atenció de telefonades d'emergència.
 
També s'ha aprovat donar trasllat de la moció al Síndic de Greuges, el Govern de la comunitat autònoma, la Diputació Provincial, el Congrés dels Diputats i el Senat. La proposta d'Esquerra Unida va ser presentada per la regidora de l'Equip de Govern Roser Maestro. El delegat d'UGT del comitè d'empresa del 112-CV, Samuel Fernández, exposà els problemes que pateixen els treballadors del servei.
 
La moció denuncia que el servei es presta des del seu inici per empreses privades del sector del contact center (telemarketing), a pesar que este servei és considerat com a essencial tant a nivell europeu com a nivell autonòmic per la Llei d'Emergències de la Comunitat Valenciana (Llei 13/2010 de 23 de novembre).
 
A més, assenyala que des de l'any 2013 este servei ha adquirit les competències de la telefonada sanitària que anteriorment era gestionada pel Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU), amb 90 operadors que van ser acomiadats en les tres províncies. L'assumpció de la telefonada sanitària pel 112-CV s'assumeix per part dels treballadors i treballadores, malgrat una reducció de pressupost i plantilla.