Es presenta la segona guia didàctica ‘Patrimoni Industrial del Port de Sagunt’

La guia pretén acostar a l’alumnat de cinqué i sisé de primària els elements més importants que configuren el patrimoni industrial de la ciutat


L’alcalde de Sagunt, Quico Fernández, va presentar divendres passat, 2 de juny, la segona guía didàctica Patrimoni Industrial del Port de Sagunt. Els quaderns didàctics, impulsats des del departament d’Educació, han sigut elaborats per les historiadores de l'art i sòcies d’APIVA (Associació de Patrimoni Industrial Valencià) Cristina Baena Tomás i Sonia Garcés Romero.

Conéixer el patrimoni industrial del Port de Sagunt, valorar-lo i contraposar-lo amb el present és l'objectiu d’este treball, elaborat per al projecte educatiu Saguntum Civitas Magistra de l'Ajuntament de Sagunt, dins del concepte de Ciutat Educadora, que té com a element fonamental que estudiants dels col·legis del municipi adquirisquen un aprenentatge significatiu de l'entorn més pròxim, de manera activa i pràctica sobre el mitjà natural, social, històric i cultural.


 
Impulsat des del departament d'Educació de l'Ajuntament de Sagunt amb motiu del centenari de la siderúrgica, esta proposta didàctica busca sensibilitzar la comunitat educativa sobre el seu patrimoni industrial, treballant a través de recursos didàctics la seua valoració com a element de memòria col·lectiva i com a eix vertebrador en la construcció del territori a través de nous usos culturals, socials i educatius.

El projecte didàctic Patrimoni Industrial del Port de Sagunt està dirigit a l'alumnat de cinqué i sisé de Primària dels col·legis del municipi i s'estructura en dues fases. La primera, que ja es va presentar, es basa en l'estudi dels continguts teòrics, a través d'un quadern didàctic per al professorat, i un altre per a l'alumnat. 

Esta segona fase és de caràcter pràctic, ja que s'articula entorn d'un itinerari didàctic que recorre diferents monuments i llocs prèviament estudiats en classe, i inclou un audiovisual en el qual s'expliquen fets i persones claus en el desenvolupament industrial i el moviment obrer. D’esta manera, es pretén potenciar l'aprenentatge significatiu d'una manera pràctica.