Sagunt a Escena presenta una programació teatral amb Homer, Shakespeare, Valle-Inclán i Marguerite Yourcenar
Lluís Homar, María León, Declan Donnellan, Ainhoa Amestoy, Alberto Conejero o Xavier Albertí destaquen en la programació
Este esportista va obtindre una medalla de plata en el Campionat d'Espanya d'esta modalitat d'arts marcials xineses el passat 25 de novembre
L'esportista saguntí Ángel García de la Galana ha sigut homenatjat per l'Ajuntament de Sagunt en qualitat de subcampió d'Espanya en Wushu. La competició d'esta modalitat d'arts marcials xineses pertanyent al judo i esports associats es va disputar el passat 25 de novembre en la localitat de Vila-real.
Ángel García de la Galana va obtindre una medalla de plata competint en 'Arma Curta Nord' en la categoria Cadet Masculí d'este esport reconegut per la Real Federació Espanyola de Judo i Esports Associats.
L'homenatge ha tingut lloc a la Via del Pòrtic amb la participació de l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón; José Luis Morales, entrenador d'Ángel García; i Ángel García de la Galana. A més, han assistit els familiars de l'esportista.
Darío Moreno ha ressaltat que Ángel García representa a un esport minoritari, i això és «especialment important», per a l'Ajuntament, «perquè estem molt orgullosos que esta ciutat tinga una varietat tan gran d'esports». A més, assegura que este èxit ajuda «a traslladar eixe missatge que existixen eixes disciplines minoritàries».
«La gent llegirà en els periòdics sobre el teu triomf i a partir d'ací se sentiran més feliços, perquè és de les notícies que ens agrada compartir i, a més, ens ajudaràs a llançar el missatge als xiquets i xiquetes que es pot, que l'esport ens dona alegries i és una manera de desenvolupar-nos com a persones, i també l'esport és una forma que esta ciutat estiga en el mapa», ha afegit Moreno.
Per la seua banda, Javier Timón ha afirmat que Ángel García «passa a formar part del grup de grans promeses» de la ciutat. «Existix a la nostra ciutat molt jove talent, i que a més estan aconseguint grans èxits esportius, la qual cosa ens fa tindre esperances que no sols existix un present molt potent a la nostra ciutat quant a l'esport, sinó que també un esperançador futur», ha assenyalat.
L'actual subcampió saguntí d'Espanya d'esta modalitat d'arts marcials xineses pertany al CE Whusu Nàquera i va començar a competir amb tan sols tres anys. Durant la seua trajectòria professional ha sigut campió autonòmic en diverses ocasions i també ha participat en els Jocs Mediterranis, una competició multiesportiva per als països riberencs d'esta mar continental que s'emmarca en el Moviment Olímpic.
Cal destacar que Ángel García de la Galana ja va aconseguir un segon lloc en la modalitat 'Mà Buida Sud' durant el Campionat d'Espanya que va tindre lloc a Pamplona l'any passat. I al Madrid European Open que es va celebrar recentment va aconseguir véncer en les dos categories en les quals competix.
Lluís Homar, María León, Declan Donnellan, Ainhoa Amestoy, Alberto Conejero o Xavier Albertí destaquen en la programació
El cultiu d'este tubercle, que és la base de l'orxata, es va iniciar de manera experimental en el municipi en 2020 i des de 2024 Sagunt està inclosa en este distintiu geogràfic de qualitat
L'Autoritat Portuària de València presenta el seu nou Pla Estratègic per a consolidar el lideratge dels ports de València, Sagunt i Gandia i reforçar la innovació i la sostenibilitat de les infraestructures