La ministra Diana Morant participa en una recepció amb les falleres majors de Sagunt
Després de la recepció institucional a l'Ajuntament, visita l'A. C. Falla Plaza Rodrigo i l'A. C. Falla El Palleter
La trobada tindrà lloc dimarts que ve, 13 de desembre, a les 18.30 hores en la Sala d'actes del Centre Cívic de l'Antic Sanatori del Port de Sagunt i està oberta a tota la ciutadania
El departament de Sanitat, encapçalat pel regidor delegat Javier Timón, organitza una xarrada informativa sobre les actuacions a seguir tant en l'àmbit municipal com privat pel que fa al control de plagues. La trobada tindrà lloc dimarts que ve, 13 de desembre, a les 18.30 hores en la Sala d'actes del Centre Cívic de l'Antic Sanatori del Port de Sagunt.
La xarrada està dirigida a tota la ciutadania en general, especialment a associacions i administradors de finques. El departament de Sanitat explicarà a tots els assistents què fa l'Ajuntament pel que fa a esta qüestió i què és el que han de fer i les mesures preventives que han de prendre els particulars.
«Volem traslladar la importància d'estes xarrades per a millorar la coordinació entre el treball que es realitza des de l'Ajuntament i la vital col·laboració ciutadana des de l'àmbit domèstic perquè la tasca de control de les plagues siga més efectiva. Per això sol·licitem la màxima assistència ciutadana a esta xarrada on també ens podran plantejar les seues problemàtiques i tots els dubtes referents a esta qüestió tan important», ha explicat Timón.
Les poblacions de moltes espècies s'han adaptat a viure en ambients urbans i periurbans, arribant a provocar molèsties, danys o transmissió de patògens que poden provocar malalties, adquirint llavors l'estatus de plagues. Moltes de les quals traspassen contínuament els límits entre l'àmbit públic i el privat, dificultant amb això el seu control.
En la xarrada s'exposaran les principals espècies plaga trobades a Sagunt, la seua biologia, els danys que produïxen i les metodologies de control dutes a terme per l'Ajuntament, amb especial atenció a aquelles que conviuen tant en l'àmbit públic com en el privat, per a coordinar amb els actors implicats (Ajuntament, associacions de veïns, administradors de finques i persones propietàries, entre altres) les accions de control en tots dos espais amb la finalitat de millorar l'eficàcia d'estes.

Després de la recepció institucional a l'Ajuntament, visita l'A. C. Falla Plaza Rodrigo i l'A. C. Falla El Palleter
L'actuació del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació està finançada pels fons Next Generation de la Unió Europea
L’entrega de premis ha estat presidida per l'alcalde i la representació de la Federació Junta Fallera de Sagunt, que han entregat els guardons amb la regidora de Festes i Cultura Popular