L'autobús urbà de Sagunt bat rècord de persones usuàries amb més de 980.000 viatges

L'ús del transport públic municipal creix un 56 % gràcies als descomptes en les tarifes i la posada en marxa de les noves línies

Les persones usuàries del transport públic de Sagunt van fer ús de l'autobús urbà més de 980.000 vegades en 2023. El transport públic de la ciutat aconseguix el seu rècord històric i incrementa el seu ús un 56 % respecte a l'any anterior. «L'aposta pel transport públic i la sostenibilitat és innegable», ha asseverat el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro. Els resultats del servici proven, segons Raro, «la consolidació d'un nou model de mobilitat, accessible, respectuós amb l'entorn i assequible econòmicament».

De nou, en 2023, la línia D, que connecta el Port de Sagunt, l'estació de Renfe i Sagunt ha sigut la més utilitzada amb quasi 832.000 viatges, un increment pròxim als 300.000 respecte al 2022. A continuació, les més utilitzades són les circulars C1 i C2 - que passen per la platja i l'hospital, a més dels dos nuclis poblacionals -, que superen els 143.000 viatges, 57.000 més que l'any passat.

També la línia nocturna ha augmentat el seu ús. El conegut com a Bus de Nit passa de 5.500 viatges de persones usuàries en 2022 a superar els 8.700 en 2023. A més, les dades llancen una altra conclusió i és que, «en 2023 hem experimentat un canvi en els usos del Bus de Nit. Mentre que en 2022 les usuàries i els usuaris ho van utilitzar, especialment, en els mesos d'estiu; en 2023 l'ús s'ha mantingut al llarg de cada mes», segons el regidor de Mobilitat Urbana. Una tendència que, d'acord amb Raro, és fruit «de l'esforç del consistori per oferir un servici de transport públic nocturn que done resposta a les demandes de la població. Estem molt satisfets perquè hem aconseguit consolidar un servici que garantix un oci nocturn segur, especialment, entre la joventut», ha declarat.

L'ajuntament exigix millores en el transport interurbà

«Els descomptes en les tarifes, impulsats des de l'Ajuntament de Sagunt al costat del Govern d'Espanya i l'Autoritat del Transport Metropolità de València, i els ajustos que hem realitzat en les línies urbanes han tingut molt a veure amb l'increment d'usuàries i usuaris», ha analitzat Raro, que ha recordat que la modificació dels recorreguts de la C1 i C2, així com la coordinació d'horaris amb els dels trens de Rodalia «ha sigut molt ben acollida per les veïnes i els veïns». No obstant això, des de l'Ajuntament de Sagunt s'és conscient que «encara existix marge de millora, i per això continuem treballant en el nou projecte de servici públic que esperem que veja la llum este primer semestre de 2024». Malgrat les bones notícies del transport urbà «la principal preocupació ara és el transport interurbà. Des de l'Ajuntament exigim solucions urgents. Una ciutat com la nostra mereix una connexió interurbana de qualitat, amb millors horaris i suficient capacitat perquè no es produïsquen col·lapses en hores punta», ha conclòs Raro.