Les campiones del món d'handbol reben un reconeixement per part de l'Ajuntament de Sagunt
En l'homenatge han participat l'entrenadora i seleccionadora, Cristina Cabeza, i les jugadores del BM Morvedre Rebeca Secades, Andrea Pérez i Andrea Palomero

Ahir, dimarts 12 de desembre, en el Centre Cultural Mario Monreal es va inaugurar l'exposició ‘Ojos Negros-Sagunto Cien Años de Hierro’, una mostra fotogràfica de Pilar Sampedro que ret homenatge al naixement del Port de Sagunt i al deute que el nucli poblacional manté amb l'antiga Compañía Minera Sierra Menera.

El regidor de Cultura, José Manuel Tarazona, va felicitar l'autora per les obres exposades ja que “tenen un sentiment prou intens” i va aprofitar per agrair la implicació del departament de Cultura i dels altres departaments que han organitzat el centenari de la siderúrgia, així com al Centre d’Estudis del Camp de Morvedre i a les associacions que han col·laborat, ja que es commemora el centenari del naixement “d'una indústria que va canviar la fisionomia i l'economia, així com l'àmbit social, de Sagunt”.

L'exposició retrata un viatge des de les antigues mines d’Ojos Negros, en la província de Terol, principal font de proveïment d'Altos Hornos del Mediterráneo, fins al port marítim per on eixien els materials ja transformats. Un viatge en el qual l'autora arreplega les restes que testifiquen l'existència d'eixa connexió vital que va donar lloc al naixement del nucli del Port de Sagunt.



En l'homenatge han participat l'entrenadora i seleccionadora, Cristina Cabeza, i les jugadores del BM Morvedre Rebeca Secades, Andrea Pérez i Andrea Palomero
Serà a les 17 hores i la ciutadania podrà seguir-ho a través de YouTube, les xarxes socials i de manera presencial
La proposta, que va obtindre la major puntuació de la convocatòria, permetrà crear un marc estratègic i un espai d'experimentació per a impulsar la innovació pública i privada en el municipi