Turisme organitza una nova edició del Setembre Sefardita que comença el 12 de setembre
Des de l'1 de setembre les persones interessades podran optar a una visita gratuïta per a conéixer el Sagunt Sefardita

Diumenge que ve, 11 d'octubre, a les 20 hores el Teatre de Begonya del Port de Sagunt (C/Progrés, núm. 38) acollirà el concert de la cantautora castellonenca Xiomara Abelló on l'artista presentarà el seu treball Entre Teles. Este concert es troba emmarcat dins del programa d'actes del 9 d’Octubre de 2020 que han organitzat les regidories de Cultura i de Festes i Cultura Popular de l’Ajuntament de Sagunt.
Les entrades seran gratuïtes i l'aforament limitat. Les persones interessades a reservar les seues butaques, poden fer-ho a través del següent enllaç de Servientradas: https://www.servientradas.com/espectaculo/ayuntamiento_de_sagunto/4/xiomara-abello.html.
En el concert, Xiomara Abelló presentarà el seu primer treball discogràfic Entre teles, on l'artista parla de trobades, d'aventures, de penes, de ràbia, d'amor, d'infància, de camins i de la vida i ho fa mitjançant música amb influències que transiten dels ritmes llatins a la cançó d'autor tradicional, el folklore d'arrel valenciana, la samba o la bossa nova.
Xiomara Abelló és graduada en guitarra de jazz pel Conservatori Superior de Música de València, formada en guitarra clàssica i llicenciada en Filologia Anglesa. Ha treballat com a guitarrista amb formacions de diferents estils que van des de la música tradicional cubana, la música brasilera, el teatre musical o la cançó d'autor. Ha format part de projectes com per exemple Jazz Street Marching Band, SUJO Big band, Ríos do’ Samba, Big band UJI, o Dar’t, fent concerts tant a escala nacional com a internacional.
En 2016 s'endinsà com a directora escènica i compositora amb l'obra interdisciplinària El Castell de Naips. Actualment es troba presentant el seu primer treball com a cantautora Entre teles, una compilació de temes originals que parlen de vivències, emocions, i vida. És per una d'estes composicions, Pena, agua, aire que rep en 2018 el Premi del Públic del concurs ‘Cantautores con la voz pequeña’, dins del Xicotet Festival de Benicarló, així com al Certamen de Jóvens Cantautors Ciutat de Xàtiva.
Al setembre de 2019 porta Entre Teles, i el valencià, a Llatinoamèrica. Allí actua dins del Festival Sonamos Latinoamérica a Santa Fe (l'Argentina), i participa en tallers didàctics amb escolars on es mostra la diversitat cultural, lingüística i musical de diferents pobles. A més, realitza un treball de recerca sobre música tradicional i cooperació artística amb altres formacions musicals de l'Argentina, Colòmbia, i Mèxic.

Des de l'1 de setembre les persones interessades podran optar a una visita gratuïta per a conéixer el Sagunt Sefardita
L'Ajuntament de Sagunt ha atés una reivindicació històrica de l'associació i ha reubicat les activitats educatives que es desenvolupaven en estos espais
L'actuació de l'artista granadina tindrà lloc dissabte a les 22.30 hores, i l'Off Romà presentarà dos espectacles de circ a la Casa dels Berenguer i l'Antiga Moreria divendres i dissabte