L'Àrea d'Igualtat de l'Ajuntament de Sagunt ha engegat una campanya sota el títol: “El millor regal. Orientacions per a comprar joguets no sexistes”. Amb l'arribada de dates on s'incrementen els regals amb forma de joguet, l'objectiu d'aquesta campanya és conscienciar a la ciutadania en la compra de joguets lliures d'estereotips de gènere.
Aquesta campanya parteix sota la forma d'un il·lustratiu díptic, editat des de la delegació d'Igualtat a manera de Guia, per a orientar en la compra de joguets no sexistes i que es distribuiran en comerços de la ciutat, tendes de joguets, edificis municipals, mercats municipals, comprats de Nadal i també es publicarà en les xarxes socials i en la pàgina web de l'Ajuntament de Sagunt.
La regidora d'Igualtat, María Giménez, assenyala l'existència de “certs estereotips socials que segueixen fomentant que un joguet estiga destinat a un xiquet o a una xiqueta. És imprescindible la implicació de la societat a l'hora de decidir el joguet adequat per a tots dos sexes”. A més, assegura que es tracta de “un pas més en la construcció d'una societat igualitària i diversa on tinguen cabuda diferents sensibilitats”.
En estes dates nadalenques, s'observa com la publicitat “segueix sent clarament sexista”, ja que el 80,5% dels anuncis de nines i el 86,6% dels relacionats amb imitacions d'objectes de l'entorn domèstic van dirigits a xiquetes, mentre que el 91,6% dels jocs d'acció i el 87,5% dels vehicles tenen com a destinataris als xiquets.
Giménez manifesta que els joguets “no han de contenir prejudicis sexistes, ni fomentar la violència. És necessari que estiguen adaptats al seu nivell de desenvolupament físic, cognitiu i emocional, a més han de ser motivadors i desenvolupar la imaginació, trencant l'assignació de rols i tòpics de gènere”.
En definitiva, el joc és una eina fonamental en el procés de socialització de xiquets i xiquetes, ja que a través d'ell prenen consciència de si mateixos i del món que els envolta, per aquest motiu el millor regal és regalar igualtat.