La delegació de Cultura de l'Ajuntament de Sagunt programa per als últims dijous del mes fins a juny el cicle “Piano íntim” del pianista saguntí Omar Vilata. Els recitals estan dirigits a petits grups, màxim 40 persones, i es podran gaudir en l'Auditori Joaquín Rodrigo a partir de les 18 hores.
La regidora delegada de Cultura, Maribel Sáez, ha explicat que “Piano íntim és una cita mensual amb el pianista saguntí Omar Vilata en un format de concert distès i pròxim. La figura de l'artista es retroba amb el seu costat més humà per a acostar a qui vulga la seua música” Maribel Sáez ha afegit que “és una activitat única que els ciutadans podran gaudir de forma gratuïta”.
El pianista compartirà durant una hora les peces i fragments de la literatura musical universal que li entusiasmen, que li han marcat, que li recorden vivències i sensacions més o menys llunyanes.
El recital està destinat a un públic reduït de 40 persones, que és convidat a acomodar-se sobre l'escenari en dues files quasi circulars de seients al voltant del piano, en contacte directe amb el pianista. La proposada Piano íntim pretén convertir-se en referent regular en l'agenda cultural i musical de la ciutat per a persones majors de 7 anys, i també en ocasió perquè la població estudiant de la música i jove en general s'acoste i es connecte a la música des d'una actitud més dinàmica i absent de tot ingredient academicista i protocol·lari.
El programa de cada cita mensual girarà entorn d'una peça o moviment que serveix per a denominar-les: El 29 de gener, “Claire de lune” de Debussy donarà motiu a altres músiques amb belles melodies estàtiques i contemplatives sota el títol “Etern horitzó nocturn”. El 26 de febrer, el primer moviment de la Sonata en La major de Mozart valdrà per a introduir peces d'acció dramàtica i humorística amb el títol, “Teatre i filigrana”. El 26 de març, “Grans herois” arreplegarà músiques d'homenatge solemne i umbrío amb el pretext de la “Marxa fúnebre” de la Sonata nº 2 de Chopin. El 30 d'abril, “Penjolls de llonganisses” mostrarà estructures melòdiques aparentment inintel·ligibles partint del Petit preludi nº1 de Bach. El 28 de maig, “Greatest hits” envoltarà “Per a Elisa” de Beethoven per a mostrar interpretacions personals de les peces més conegudes del repertori clàssic. I finalment, El 25 de juny, un “Nocturn” de Field motivarà l'audició de músiques oblidades de compositors ignorats per la història.