La delegació de Platges ha presentat el dispositiu de serveis de l'estiu 2017

El dispositiu estarà operatiu fins al 16 de setembre i està format per 36 socorristes, 11 policies de platja i 15 voluntaris de Protecció Civil, així com personal sanitari i de neteja


L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández; el regidor delegat de Platges, José Vicente Muñoz, i la regidora de Turisme, Natalia Antonino, han presentat el dispositiu de serveis de la temporada de platges que s'inicia oficialment el 14 de juny i que estarà operatiu fins al 16 de setembre, en horari de 10 a 20 hores, encara que la Policia de Platges ja havia començat a patrullar.

 
L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha declarat que donades les tres banderes blaves i els certificats de qualitat rebuts “podem dir que tenim unes de les millors platges de tot el litoral Mediterrani, perquè la gent puga gaudir, que els turistes gaudisquen de la seua estada amb garanties de seguretat i en definitiva perquè tots els serveis es presten en les millors condicions possibles, i açò ha sigut gràcies al treball de José Vicente com a regidor i els tècnics del servei de Platja, que cada dia s'esforcen perquè tot estiga a punt”.

 
El regidor delegat de Platges, José Vicente Muñoz, ha declarat que “hi haurà moltes novetats demandades per la ciutadania” i ha destacat que enguany Sagunt serà “el primer poble d'Espanya en tindre un dron de salvament” per a casos d'emergència en la platja, “amb un pilot base que està tot el dia amb el coordinador de platges” per atendre operacions de salvament.

 

La regidora de Turisme, Natalia Antonino, ha assenyalat que “enguany les platges han ampliat els seus serveis, que junt amb la gastronomia, patrimoni i activitat cultural que hi ha en el municipi mostren la forta aposta de l'Equip de Govern per ampliar i potenciar el turisme, ja que el turisme de sol i platja és una part important de l'economia de la ciutat i per tant no hi ha que escatimar esforços en millorar-lo”.

 
El dispositiu està format per 36 socorristes, 11 policies de platja i 15 voluntaris de Protecció Civil, així com personal de neteja proporcionat per la SAG i personal del servei sanitari. Tots ells en coordinació amb la delegació de Platges perquè, tant els veïns de la ciutat com els milers de turistes i visitants de les poblacions properes, gaudisquen de la seua estada en la platja i de les seues vacances amb la tranquil·litat i seguretat que mereixen. A açò cal afegir els dos punts accessibles de la platja del Port de Sagunt i la platja d'Almardà perquè les persones amb mobilitat reduïda puguen accedir, banyar-se i utilitzar els serveis en les condicions adequades.

 

En resum, el personal citat prestarà els seus serveis en les 3 postes sanitàries (una en la platja del Port de Sagunt, una altra en la d’Almardà i una altra a Corinto-Malvarrosa) en les quals compten amb dues ambulàncies amb dos conductors, dos desfibril·ladors automàtics, dues embarcacions i tres quads. Cal assenyalar que enguany s'ha renovat una de les motos d'aigua i part de la megafonia.

Per altra banda, la Policia de Platges disposa de dos quads, així com vehicles patrulla i altres recursos. El servei de neteja, a més dels mitjans habituals com una màquina fregadora, sopladores i furgonetes auxiliars, compta en este cas amb màquines netejaplatges i tractors.

 

 
 
Pel que fa a les activitats lúdiques, enguany s'incorpora la ludoteca en la platja del Port de Sagunt, que funcionarà en juliol i agost amb horari de 10 a 19 hores i que tan bons resultats va donar l'any passat en la platja d‘Almardà. A més, hi haurà activitats esportives i de ball tots els dies. També hi haurà jornades de teatre per part del grup Escafandra per a la conscienciació sobre el reciclatge, a més de dues sessions de cinema en la platja. Com a novetat, enguany hi haurà punts wifi públics en el passeig de la platja.

 

És important destacar que les tres platges del municipi han aconseguit este 2017 un total de 3 banderes blaves i 16 certificats de qualitat en reconeixement a la qualitat de l'aigua i dels serveis. A més, els dies 21 i 22 es realitzaran dues jornades de socorrisme per part de Bandera Azul, amb esdeveniments i proves.