Turisme organitza una nova edició del Setembre Sefardita que comença el 12 de setembre
Des de l'1 de setembre les persones interessades podran optar a una visita gratuïta per a conéixer el Sagunt Sefardita

La platja d’Almardà ha acollit este matí un simulacre d'accident nàutic per a aconseguir una adequada coordinació entre els servicis de Salvament i Socorrisme de l'Ajuntament de Sagunt, Policia Local de Platges i Salvament Marítim.
L'exercici, que ha tingut lloc sobre les 12 hores, ha consistit en l'evacuació per via aèria d'un pacient greu simulant un rescat d’una embarcació d'esbargiment. Esta platja és idònia per un simulacre d'estes característiques per ser una platja oberta amb una extensió aproximada de 6 quilòmetres i per la proximitat a un port esportiu amb nombroses embarcacions d'esbargiment, que poden patir un accident nàutic o la necessitat d'un trasllat urgent d'un pacient greu per via aèria.


En la simulació s'ha pogut veure com un maniquí queia a l'aigua des de la suposada embarcació d'esbargiment i la unitat de Salvament Marítim acudia al seu rescat de manera coordinada. De tal forma que, en cas de trobar-se en una situació semblant en la vida real, pogueren actuar amb total precisió.
Els mitjans materials amb els quals ha comptat el simulacre han sigut una moto d'aigua i una embarcació de rescat de Salvament i Socorrisme de Sagunt, l'embarcació de Policia Local de Platges i un helicòpter de Salvament Marítim (entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana). En este sentit, estes persones han coordinat les seues funcions per a tindre una millor i major capacitat de resposta a l'hora de socórrer una embarcació accidentada o a persones que ho necessiten.


El protocol seguit durant el simulacre ha consistit en el fet que el servici de Salvament i Socorrisme municipal s'ha encarregat del transport, Policia Local de Platges s'ha encarregat de l'escorta i l'assegurament de la zona d'extracció i Salvament Marítim de l'hissat de la víctima mitjançant llitera i grua de l'helicòpter. Per a tot això, s'ha comptat amb la presència de 3 policies, 1 coordinador de salvament, 1 patró d'embarcacions, 1 socorrista, 1 pilot comandant, 1 copilot i 1 rescatador.
A l'exercici ha assistit el regidor de Platges, Roberto Rovira, qui ha destacat l'èxit del simulacre i ha agraït la coordinació entre la Policia Local de Platges, el servici de Socorrisme i Salvament de l'Ajuntament de Sagunt i Salvament Marítim, als qui agraix la seua col·laboració amb un dels seus helicòpters.



Des de l'1 de setembre les persones interessades podran optar a una visita gratuïta per a conéixer el Sagunt Sefardita
L'Ajuntament de Sagunt ha atés una reivindicació històrica de l'associació i ha reubicat les activitats educatives que es desenvolupaven en estos espais
L'actuació de l'artista granadina tindrà lloc dissabte a les 22.30 hores, i l'Off Romà presentarà dos espectacles de circ a la Casa dels Berenguer i l'Antiga Moreria divendres i dissabte