Sagunt a Escena programa Terra de guapes, un homenatge de Sandra Monfort a la tradició musical valenciana
L'artista de Pedreguer oferix en el Teatre Romà un espectacle que revisita la música i els balls tradicionals de la Comunitat Valenciana
L'acte de lliurament ha tingut lloc a la Base Militar Jaume I de Bétera

La Base Militar Jaume I de Bétera ha sigut el lloc en el qual la Policia Local de Sagunt ha rebut els diplomes d'aprofitament per participar en el curs sobre Salvament i socorrisme en aigües obertes. El curs ha tingut com a objectiu principal l'adquisició dels coneixements, així com les destreses necessàries per a poder fer front a qualsevol situació d'emergència en el medi aquàtic i s'ha realitzat durant els mesos de maig i juny.
L'acte ha sigut presidit pel cap de l'Escola Militar d'Emergències, coronel Antonio Puerto Gómez, i el cap de Batalló d'Intervenció en Emergències III de l'UME, tinent coronel Jorge Mariano Pérez. En representació de la Policia Local de Sagunt, ha assistit el comissari principal cap del Cos, Rafael de Manuel Gascó.
Respecte a la part teòrica, s'han adquirit coneixements sobre dades històriques del socorrisme (SOS); definició i característiques d'este; principis generals de salvament; seqüència de rescat; identificació i prevenció d'accidents; formes d'entrada a l'aigua; la flotació i el busseig; mètodes de remolcs i extracció; salvament en rius i platges. En relació amb els primers auxilis, s'han tingut especialment en compte funcions vitals com la pèrdua del coneixement, obstrucció de vies respiratòries, reanimació cardiopulmonar, hemorràgies i xoc, traumatismes, cremades i intoxicacions, entre altres.

Quant a la fase pràctica, l'objectiu principal ha consistit en el fet que els agents es familiaritzen amb el medi aquàtic; s'exerciten físicament per a adquirir una forma física adequada; practiquen els diferents exercicis d'acostament a la víctima, en funció de si està conscient o inconscient; exerciten els diferents mètodes de remolc i extracció a la riba o a través d'embarcació de salvament i es familiaritzen amb el material de rescat (cèrcol salvavides, tub de rescat i boia de salvament, sobretot).
En el curs, al costat dels membres de la Policia Local de Sagunt, han participat altres cossos de Policia Local de la Comunitat, així com agents de Policia Nacional, Unitat Adscrita, Guàrdia Civil i de la mateixa Unitat Militar d'Emergències. Això ha aconseguit facilitar la interrelació, col·laboració i coordinació entre els diferents cossos. I posant l'accent principalment en els procediments adequats de prevenció, comunicació i auxili, que permeten prestar el servei requerit amb les màximes garanties de seguretat.
Finalment, ressenyar que per a dur a terme esta acció formativa han col·laborat de forma coordinada l'Ajuntament de Sagunt, a través de la seua la Policia Local, així com l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) i la Unitat Militar d'Emergències (UME) BIEM III, amb els qui s'han organitzat, en ocasions precedents, exercicis, simulacres i jornades de portes obertes, amb l'objectiu de donar a conèixer el treball, la preparació, el personal i els mitjans dels quals disposa la Comunitat Valenciana en matèria d'emergències.

L'artista de Pedreguer oferix en el Teatre Romà un espectacle que revisita la música i els balls tradicionals de la Comunitat Valenciana
L'actuació s'emmarca en el Pla Extraordinari de millora de ferms i contempla el fresat i reposició del paviment amb recrescut, a més del reforç del tauler en el km 306,7
Estes labors són executades per un total de 59 persones contractades gràcies a un pla d'ocupació subvencionat amb 365.727 euros pel SEPE