El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
S'iniciarà un estudi sociològic en la localitat per a crear el I Pla de Diversitat Sexual

La regidoria de Polítiques LGTBIQ+ està immersa en diferents reunions amb diferents organismes públics i serveis d'atenció que presta la Generalitat Valenciana per a poder estudiar, dissenyar i crear una programació anual concorde a les necessitats de la nostra ciutat.
En este sentit, s'ha mantingut una reunió amb el regidor d'Igualtat i Diversitat de l'Ajuntament de Dénia, Javier Guy Scotto. Aquesta ciutat alacantina té un llarg recorregut en les polítiques de diversitat i és referent a nivell autonòmic en la implementació de drets i accions de gran importància i acceptació en la societat denier. A més d'estar reconeguda per diferents organismes com els pioners en la millora del benestar de la ciutadania en Polítiques LGTBIQ+.
El regidor de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt, Raúl Palmero, assenyala: «És el moment de tindre una visió àmplia de ciutat i crear polítiques on tota la ciutadania, sense exclusió, se senta valorada, respectada i atesa. Confiem que a poquet a poc crearem una societat més justa, igualitària i tolerant».
Una de les primeres accions que s'impulsaran des del departament serà una anàlisi qualitativa de la situació del nostre municipi, així com el coneixement dels aspectes rellevants i necessaris del col·lectiu LGTBIQ+. La implementació es realitzarà mitjançant un pla de diversitat sexual que es desenvoluparà mitjançant un acord amb una universitat pública de la nostra comunitat per a afrontar la desigualtat existent entre veïns i veïnes, així com combatre els delictes d'odi, cada vegada més estesos en el nostre entorn, segons indiquen. Palmero transmet que «les polítiques LGTBIQ+ són transversals en tots els àmbits del nostre dia a dia i és el nostre deure afrontar de manera decidida la lluita pels drets de tots els/les ciudadanes de la nostra ciutat. La nostra aposta és decidida perquè ningú d'un pas arrere. I per tot això, farem valdre la llei del 23/2018 de 29 de novembre de la Generalitat Valenciana d'Igualtat de les persones LGTBIQ+».
La llei 23/2018 de 29 de novembre establix principis i mesures destinades a garantir en tota la seua plenitud la igualtat real i efectiva de les persones LGTBIQ+, així com per a la prevenció, correcció i erradicació de qualsevol discriminació per raó d'orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere, desenvolupament sexual o grup familiar, amb independència de la seua subjectivitat individual o percepció col·lectiva. La finalitat de la present llei és establir les condicions per les quals els drets de les persones LGTBIQ+ i dels grups en els quals s'integren, siguen reals i efectius, facilitar-los la participació i la representació en tots els àmbits de la vida social; i contribuir a la superació dels estereotips que afecten negativament la percepció social d'estes persones i establir mesures concretes per a aconseguir una societat més justa, lliure i basada en la igualtat de tracte i d'oportunitats de les persones LGTBIQ+ i en l'acceptació de la diversitat com un valor afegit.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+