La Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha signat un contracte de naturalesa patrimonial amb l'Ajuntament de Sagunt per a cedir-li l'ús del Nou Camp de Morvedre, situat en la ribera nord del riu Palància enfront de la carretera Sagunt en direcció a Petrés. El contracte de cessió d'ús d'este camp de futbol 11 té caràcter gratuït i una duració de 25 anys. El Nou Camp de Morvedre és una instal·lació esportiva amb una superfície de 10.400 m² que conté un camp de futbol 11 amb unes dimensions de 105 m² x 55 m², una graderia amb un aforament aproximat de 300 persones assegudes, així com vestuaris, graderies, magatzem i bar.
Este acord ve justificat per la necessitat de dinamització contínua en l'àmbit de l'activitat física, l'esport i la salut, així com per la determinació de l'Ajuntament de Sagunt d'ampliar la xarxa d'instal·lacions esportives en el seu terme municipal.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón; i el president de la Junta Gestora de l'Atlético Saguntino, Rubén López, han participat en la roda de premsa en la qual s'anunciat l'acord. A més, han estat presents José Juan Sánchez, president de la Comissió del Centenari de l'Atlético Saguntino i altres membres del club.
Darío Moreno ha explicat que açò «no es tracta de cap mena de tracte de favor cap a l'Atlético Saguntino. Tot el contrari, este club es trobava en una situació pitjor que la resta de clubs de la ciutat, atés que no podia jugar en unes instal·lacions al nivell que tenien altres clubs». A més, ha afegit que «el principal obstacle que teníem davant hui el superem, i el superem gràcies al treball conjunt de l'Ajuntament i del club amb la Federació».
«Ja tenim d'alguna forma una certesa sobre l'horitzó perquè siga una realitat eixa gespa en condicions del camp», ha assegurat Javier Timón, que ha assenyalat que, en els 25 anys de cessió, «l'Ajuntament de Sagunt assumirà el manteniment i custòdia» del Nou Camp de Morvedre.
Per part seua, Rubén López ha assegurat que és un fet «històric per a la ciutat, per al club, per a ajudar al nostre creixement com a club, per als xiquets, per a tindre unes instal·lacions dignes per a la categoria en la qual estem». Així mateix, ha recordat el que ha costat aconseguir esta signatura, que ve de molts anys arrere.
Amb la signatura d'este contracte, l'Ajuntament de Sagunt es compromet a emprar la instal·lació esportiva cedida per a complir els següents fins: promoure l'esport federat, amb la finalitat de promoure el trànsit de l'esportista des de la iniciació a l'esport d'alt nivell; reforçar l'associacionisme esportiu local i la seua activitat; millorar el rendiment dels esportistes en la competició nacional i internacional; establir xarxes de reciprocitat entre els diferents agents que intervenen en l'esport i l'activitat física en general; fomentar l'activitat física i l'esport en edat escolar.; organitzar esdeveniments esportius, com puguen ser campionats d'àmbit local i d'esdeveniments esportius de caràcter extraordinari; i organitzar activitats formatives de caràcter esportiu.
La RFEF haurà de tindre puntual coneixement dels projectes de construcció i millora que es realitzen sobre la instal·lació, havent de constar de manera prèvia i expressa la seua autorització. Les obres seran a costa de l'Ajuntament i no es podrà derivar cap perjudici econòmic o despesa a la RFEF. La RFEF tampoc assumirà cap obligació en relació amb les autoritzacions o llicències pertinents, però prestarà la seua col·laboració per a la seua obtenció si fora necessari.
Si bé en el contracte s'especifica que donada la naturalesa i característiques del bé immoble cedit el seu ús principal ha de ser la pràctica del futbol, també s'admet destinar la instal·lació a altres pràctiques esportives sempre que no es danye la gespa. D'igual mode, en el document s'explica que el manteniment ordinari del recinte, així com la seua vigilància i control de l'ús serà responsabilitat de l'Ajuntament de Sagunt durant els 25 anys que estiga en vigor el contracte. El manteniment consistirà en neteja general de vestuaris, graderies, voltants i altres, així com en pintura i blanqueig, enllumenat i reposició de material elèctric, conservació, reg i subministrament elèctric. L'Ajuntament assumix també les despeses de llum i aigua i altres subministraments anàlegs de la instal·lació durant el període de vigència de la cessió.