Machina et Schola clausura la primera fase del projecte educatiu dedicat al Circ Romà

Els IES participants del municipi exposaren una web de Machina et Schola, una app mòbil, una maqueta del Circ Romà, un videojoc i una reproducció a escala d'una quadriga
Imagen 1Imagen 2

Machina et Schola clausura la primera fase del projecte educatiu dedicat al Circ Romà. El Centre Cívic del Port de Sagunt va acollir el tancament d'esta iniciativa organitzada per l'Ajuntament de Sagunt, a través de la regidoria d'Educació, amb el patrocini d’ArcelorMittal i en col·laboració de Ludere et Discere-Domus Baebia i els instituts d'educació secundària del municipi.

 

En l'acte van estar presents l'alcalde de Sagunt, Quico Fernández; el regidor d'Educació, José Manuel Tarazona; el representant d’ArcelorMittal, Xavier González; el president de Ludere et Discere, Enrique Martínez; així com l'alumnat i professorat dels IES participants.

 

Es tracta d'una iniciativa plantejada per ArcelorMittal que encaixa en l'estratègia de RSC (Responsabilitat Social Corporativa) de la multinacional de l'acer i que, a més, s'alinea amb el principi de suport als denominats projectes STEM, amb els quals es reforça el coneixement dels alumnes en quatre disciplines acadèmiques: Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques.

 

 

El projecte Machina et Schola té com a objectiu prioritari la recuperació històrica de l'ús que Sagunt ha donat a l'acer i, posteriorment, als metalls. El projecte pren com a punt de partida l'època romana, concretament el Circ Romà. Sota este prisma, els centres d'educació han treballat en les diferents modalitats amb la finalitat de recrear aquells aspectes característics de l'etapa i l'escenari romà. En l'exposició es donen a conéixer alguns dels primers productes generats en la primera fase del projecte que, treballant en equip, han escollit dins d'un marc general una part a desenvolupar segons algunes de les especialitats formatives del seu centre.

  

 

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, dóna les “gràcies a Arcelor que ha demostrat i ho demostra cada any, que eixe concepte de responsabilitat social corporativa Arcelor ho encarna de una manera perfecta, en este cas amb el món educatiu. Gràcies als instituts, professors i professores pel plus que suposa esta feina a vegades poc reconeguda i per suposat als estudiants. A més, agraïr al nostre regidor per la seua capacitat de motivar a tants instituts i empreses, trasmetent l’il·lusió per este projecte educatiu de la ciutat. És molt important que aprofitem esta oportunitat amb els estudiants per tal d’ensenyar polítiques educatives que tinguen a veure amb la ciutat. A més, a esta ciutat de pedra i de ferro amb origens comuns, una ciutat que té tanta diversitat i que té una identitat que és una marca de garantia”.

 

Moments abans de començar l'acte, Saguntum Civitas va fer una passejada pels voltants del Centre Cívic fins a entrar en el saló d'actes on es duria a terme l'activitat. A més, es va preparar un espectacle amb una quadriga tirada per cavalls en el qual van participar Saguntum Civitas i el regidor d'Educació, José Manuel Tarazona.

 

 

 

El regidor d'Educació assegura que “hem estat treballant un any i mig en este projecte que demostra la capacitat de superació i la tècnica d’aprenentatge que tenim a Sagunt. Este projecte consistix fonamentalment a contar la historia del nostre poble, l’evolució històrica. Entre tots hem fet un treball magnífic des de les seus àrees de coneixement. Tornar a agraïr a ArcelorMittal el seu patrocini, l’any que ve tornarem perquè anem a treballar de valent i de manera coordinada per dur endavant este projecte que és únic”.

 

  

El representant d’ArcelorMittal, Xavier González, assegura que “gràcies a la nostra aportació, els joves poden decidir formar-se i ser més competitius, que és alguna cosa que hui dia està en boca de tot el món. Hem de ser capaços d'arreplegar una màxima formació, sempre cercar el coneixement i emprar la intel·ligència a transformar les coses en un valor afegit, que és allò que totes les empreses cerquen”.

 

Durant l'acte, cadascun dels IES va exposar els treballs realitzats durant el curs 2016-2017 dedicats a la temàtica d'esta primera fase del projecte, el Circ Romà. Alumnes dels instituts van realitzar vídeos explicatius dels jocs de circ i les seues classes, la creació d'una pàgina web de Machina et Schola, una app mòbil del projecte educatiu, una maqueta del Circ Romà i peces característiques d’este espai, un videojoc de plataforma o una reproducció a escala d'una quadriga creada amb una impressora 3D.