La Trobada d'Escoles en Valencià tindrà lloc a Sagunt el diumenge 31 de maig
La data inicial va haver de modificar-se per a donar suport a la manifestació de famílies per l'educació pública i a la vaga indefinida dels i les docents

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández; el regidor d'Educació i Cultura, José Manuel Tarazona, i el director de CaixaBank a Sagunt, Alexis Martínez Cucarella, han presentat l'espectacle escolar El coleccionista de paisajes. Per este motiu s'ha signat un conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i la fundació Obra Social “la Caixa”.
Estos concerts s'oferiran en l'Auditori Joaquín Rodrigo els dies 19 i 20 d'abril amb dos funcions diàries a les 10 h i a les 11.15 h. L'esdeveniment està organitzat per l'Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l'Ajuntament de Sagunt. És una proposta amb una espectacular posada en escena, suggeridora, poètica i adaptada als més xicotets. L'espectacle, al qual s'han inscrit més de 1.800 alumnes, oferix als escolars l'oportunitat d'acostar-se per primera vegada a la música clàssica d'autor del segle XX.
Mostra als més xicotets com els compositors del segle passat s'han inspirat en els fenòmens de la naturalesa per a dur a terme les seues obres. Des del colp rítmic d'un martell fins al suau so del vent, tot el que ens envolta crea un fons musical que ens acompanya sense adonar-nos al llarg del dia. Són els nostres paisatges sonors quotidians. Si sabem escoltar-los, els xicotets descobriran un món sonor ple de suggestions.
Durant l'espectacle, d'una hora de durada aproximadament, s'escolten diversos sons que es distingixen en un mateix paratge durant el dia i la nit i es pot percebre com estos sons naturals són absorbits per instruments que els convertixen en música de compositors extraordinaris, com Stravinsky o Béla Bartók.
Els concerts escolars organitzats per l'Obra Social "la Caixa" tenen per objectiu acostar el món de la música al públic infantil i juvenil, mitjançant unes produccions especialment dissenyades perquè els escolars puguen gaudir d'uns espectacles plens de música, màgia i diversió. Un àmbit d'actuació que des de fa anys impulsa l'Obra Social “la Caixa” a través de les diverses iniciatives pedagògiques que organitza per tot Espanya.
El Coleccionista
La data inicial va haver de modificar-se per a donar suport a la manifestació de famílies per l'educació pública i a la vaga indefinida dels i les docents
La jove esportista portenya juga en l'aleví C del Levante UD, equip amb el qual ha guanyat en el Grup 10 de la lliga masculina Segona FFCV
La ciutat serà seu de les competicions nacionals de lluita olímpica, lluita platja i sambo platja coincidint amb el 75é aniversari del Club de Lluita Camp de Morvedre