El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Més de 113 establiments hostalers de la localitat s'han sumat a esta campanya de reciclatge d'envasos de vidre

‘Banderas Verdes’ és un programa que premia l'esforç de l'hostaleria local i els ajuntaments amb el reciclatge d'envasos de vidre i la lluita contra el canvi climàtic. A Sagunt participaran més de 113 establiments hostalers en esta quarta edició del #MovimientoBanderasVerdes, que se celebra en el 25 aniversari d'Ecovidrio. Sagunt competirà amb 42 municipis de la Comunitat Valenciana.
A més, en esta edició del projecte es durà a terme la II edició del Baròmetre sobre la sostenibilitat hostalera de les costes, amb l'objectiu d'analitzar la presència de mesures a favor de la sostenibilitat en el sector.
Per a aconseguir la Bandera Verde d'Ecovidrio s'ha dissenyat un sistema de puntuació per a qualificar de manera objectiva els assoliments de les ciutats candidates. Els punts s'aconseguixen segons les tones de vidre recollides, que en el cas de Sagunt hauran de ser 46.643 kg més que l'any passat. Un altre barem serà el percentatge d'implicació del sector hostaler del municipi. També s'atorguen punts extra per la cessió de suports físics publicitaris, la cessió d'espais publicitaris en mitjans de comunicació, la difusió en mitjans propis i altres iniciatives.
Així mateix, s'ha de complir amb cinc requisits mínims establits: incrementar els quilograms de reciclatge de residus d'envasos de vidre; facilitar als hostalers la guia de bones pràctiques; participar de manera activa en la campanya d'almenys el 50 % dels establiments; obtindre un mínim de 100 punts en l'apartat de difusió de la campanya; i entregar la fitxa justificativa de la difusió de la campanya en el temps establit.


El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+