Sagunt desperta l'interés en països internacionals dels quals fins al moment no es tenien registres

El turisme internacional sorprén per l'augment de turistes americans, desplaçant a un segon lloc el tradicional i fidel turista francés

Sagunt ha sigut triat un any més com una de les destinacions referents de la Comunitat Valenciana per a este pont de desembre. Els espais gestionats per la delegació de Turisme han experimentat un increment considerable respecte a les xifres del 2022, deixant la ciutat amb una ocupació hotelera del 80 %. Entre les demandes principals destaquen les activitats culturals, horari de monuments i restauració.

Quant a les oficines de turisme, han duplicat els seus visitants este pont, sent les principals procedències de la Comunitat Valenciana, Madrid i Catalunya. I respecte al turisme internacional un creixement important del mercat americà que per primera vegada aconseguix desbancar el turista francés.

La Casa dels Berenguer ha passat de 713 visitants en 2022 a 1275 enguany, un 80 % més respecte a l'any anterior, consolidant-se com a centre d'interpretació de la ciutat i lloc de referència per al turista. Este palau gòtic reconvertit en Centre d'Interpretació i Recepció de Visitants servix d'excel·lent aparador per a mostrar l'àmplia oferta turística, cultural, patrimonial i gastronòmica del municipi i com a punt de partida de les diferents rutes històriques. Els espais arqueològics de la Via del Pòrtic han incrementat els seus visitants en un 56 % respecte a l'any passat. Des de la delegació s'ha posat en marxa recentment un sistema de reserves a través de la web de turisme que permet que el visitant puga organitzar-se abans de visitar la destinació.

La regidora de Turisme, Natalia Antonino, ha destacat «la millora continuada de l'oferta del municipi en qualsevol època de l'any, una aposta per la digitalització i noves ferramentes de planificació per al turista que ens visita situen la ciutat com una destinació preferent en la Comunitat Valenciana». I ha explicat respecte a esta innovació: «Aporta unes noves dades i uns perfils diferents que ens ajuden a programar el treball anual. Totes estes novetats són fruit del treball fet en Destinació Turística Intel·ligent (DTI)».