L'alumnat d'excel·lència dels centres educatius de la ciutat obté un reconeixement municipal
25 estudiants d'Educació Primària i 6 jóvens de l'ESO reben un diploma per aconseguir els millors resultats acadèmics del passat curs
L'Ajuntament reclama un preu just per als propietaris als quals es expropien els seus terrenys amb la finalitat de construir la gigafactoria de bateries de Volkswagen

El Ple Municipal, en la seua última sessió ordinària de febrer, ha aprovat per unanimitat instar la Generalitat Valenciana i Espais Económics Empresarials a retirar el recurs contenciós administratiu interposat en contra del preu just dictat pel Jurat Provincial d'Expropiacions de València sobre l'expropiació dels terrenys de Parc Sagunt II. Esta moció ha sigut presentada pel grup municipal de Ciutadans i defensada pel seu portaveu Salvador Montesinos.
En la moció s'explica que «mai una administració havia recorregut una decisió judicial al preu just per a pagar l'expropiació als agricultors a Parc Sagunt II. No s'entén com després d'haver obtingut un preu en el preu just, siga l'advocacia de la Generalitat Valenciana qui interpose un recurs a la indemnització pels béns expropiats».
Tal com s'exposa en la part argumentativa de l'escrit, els preus oscil·len entre els 9 i els 15,90 euros per m² i el preu just designat esmena a l'alça la primera proposta de Parc Sagunt II arribant als 26,50 € el m²: «És un escàndol i un atropellament. Estem parlant d'una diferència aproximada, del pagat per Conselleria al preu just, de 25 milions d'euros. Eixos diners ha d'estar en mans dels propietaris, dels seus amos, els agricultors. És intolerable que se li estiga donant una pluja de milions a una multinacional i als agricultors se'ls escatimen els seus drets i les seues propietats. No es tracta d'oposar-se a la segona fase de Parc Sagunt, i molt menys a la instal·lació de la planta de bateries, que suposarà ocupació i riquesa per a la comarca, però no a costa dels diners justos que li correspon als agricultors i des de l'Ajuntament de Sagunt no podem consentir que es produïsca una espoliació als propietaris dels terrenys on se situarà la segona fase del polígon industrial».
«Només es pot entendre, amb este Recurs Contenciós Administratiu, que l'única cosa que pretén l'Administració és dilatar el pagament dos o tres anys, la qual cosa suposa tindre els terrenys diversos anys sense poder produir i sense cobrar, sabent que, al final, el tribunal els donarà la raó», destaca l'escrit.
25 estudiants d'Educació Primària i 6 jóvens de l'ESO reben un diploma per aconseguir els millors resultats acadèmics del passat curs
En 2024, el 50 % de les persones que van morir conduint un vehicle, així com més del 40 % dels vianants morts per atropellament, tenien alcohol o altres drogues en el seu organisme
El termini per a presentar sol·licituds ja està obert i finalitza el 20 de febrer de 2026