Comerç inicia el Pla de Formació per a les associacions de comerciants del municipi

El primer curs serà fonamentalment pràctic incidint en l'actualització de la documentació i la posada al dia de les obligacions documentals per a una major eficàcia en la gestió de les associacions


La delegació de Comerç de l’Ajuntament de Sagunt inicia un Pla de Formació dirigit a associacions de comerciants del municipi. L'objectiu dels cursos que s'impartiran és principalment informar d'una sèrie d'aspectes relacionats amb la seua gestió i així donar resposta a les necessitats de les associacions.
 
Per això, l'Ajuntament de Sagunt amb la col·laboració de la Fundació Horta Sud, va a iniciar una sèrie de cicles formatius que es realitzaran al llarg de l'any 2017. El regidor de Comerç, Sergio Moreno, destaca l'objectiu “d’enfortir el teixit associatiu i poder així incrementar la participació de les associacions en les resolucions de les necessitats del nostre municipi, ja que són agents imprescindibles per a la millora de la nostra ciutat”.
 
La primera cita d'estes accions formatives, de caràcter fonamentalment pràctic, s'ha impartit els dies 27 i 28 de març de 2017 en el Centre Cultural Mario Monreal, situat en C/ Roma nº 9 de Sagunt, en horari de 15.00 a 16:30 hores. En este curs es treballa, juntament amb les associacions de comerciants del municipi, l'actualització i arxiu de la seua documentació, la posada al dia de les seues obligacions documentals, estatuts, juntes directives, declaracions censals, CIF de les entitats, assegurances necessàries i la documentació necessària per a estar al dia en els diferents registres. Tot açò amb la finalitat d'aconseguir una major eficàcia en la gestió i tramitació de les associacions.
 
Sergio Moreno expressa la seua satisfacció amb la línia de treball que s'ha dissenyat en matèria de formació des del Consell Assessor de Comerç i matisa “la gran importància de l'assistència a este tipus d'accions formatives, ja que els serà de gran utilitat, donat que se'ls informa de les novetats legislatives i es posen al dia de les seues obligacions documentals”. A més, recalca que cada vegada “s'exigeix més documentació a les associacions de comerciants i sabem que és un procés complicat, per açò des de l'Equip de Govern se'ls anima al fet que ens sol·liciten tota la informació que necessiten i nosaltres els ajudarem en qualsevol tramitació a realitzar”.

Inaugurada la Setmana per la Salut Mental

14 d’octubre 2025

La programació, organitzada per la Regidoria de Serveis Socials amb motiu del Dia de la Salut Mental, continua fins al divendres i inclou teatre, art i una xarrada