La regidoria de Joventut i Infància organitza un curs per a formar a monitors i monitores de temps lliure
Esta formació intensiva orientada a jóvens d'entre 18 i 30 anys té un cost de matriculació de 140 euros
Consistirà en accions de màrqueting per a incentivar el consum i donar visibilitat al comerç local, informes de diagnòstic amb solucions i tallers
La regidoria de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat hui, juntament amb la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, la Cambra de Comerç de València i la Federació d'Associacions de Comerç Sagunt i Port (FACOSA), el Pla Integral de Suport a la Competitivitat 2024. Este consistirà en una sèrie d'accions comercials, cofinançades per la Unió Europea, amb la finalitat d'augmentar la productivitat del comerç minorista, incentivar el consum i donar visibilitat al comerç de la ciutat.
Una de les accions que es duran a terme consistix en una campanya per a realitzar accions de "màrqueting de guerrilla i street màrqueting" amb la finalitat de sorprendre el consumidor i d'involucrar-li amb missatges d'acció publicitària a fomentar el consum. Targetes, premis directes i descomptes, tallers o actuacions musicals són algunes de les accions plantejades.
A l'acte de presentació d'este pla han assistit l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; la directora General de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez; la regidora de Comerç i Mercats, Natalia Antonino; la responsable de Comerç de la Cambra de comerç de València, Mª Victoria Guillén; la presidenta de FACOSA, Lola Torrente; i membres d'associacions de comerciants de la ciutat.
La responsable de l'àrea de Comerç de la Cambra de Comerç de València, Mª Victoria Guillén, ha explicat que implementaran un vessant més tècnic, amb accions com el diagnòstic de punts de venda. El diagnòstic d'innovació comercial té com a objectiu contribuir a la millora de la competitivitat dels comerços mitjançant la realització de diagnòstics individualitzats i informes de recomanacions de millora, amb la finalitat d'identificar els punts forts i els punts febles, així com impulsar l'adopció de metodologies i solucions que permeten millorar la seua situació competitiva. Es realitzaran al voltant d'uns 30 diagnòstics de punt de venda dels comerços de la localitat.
La tercera i última acció és la realització de tallers de gestió i disseny d'aparadors. Els objectius d'estos tallers són: aprendre les regles per a crear un aparador que transmeta una imatge innovadora i capte l'atenció del vianant, conéixer les noves tendències en colors, materials i elements de decoració en la tardor de 2024, aprendre a transmetre una història en un aparador amb temàtica tardorenca, mostrar l'aparador en tots els canals de comunicació de l'empresa aconseguint una imatge uniforme en tots ells, i disposar d'un llistat de proveïdors en els quals adquirir el material per a decorar els aparadors. D'esta manera, els aparadors podran estar "d'acord amb totes les accions de Pla", ha afirmat Mª Victoria Guillén.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que quan es realitzen este tipus de campanyes "posem l'accent en la ciutadania, insistim molt que cada decisió de consum té un impacte determinant en el futur del nostre municipi", i ha matisat "també és important que donem exemple de l'altre costat". Finalment, ha indicat que este és un bon exemple de col·laboració entre entitats "plantejant diferents accions dins d'eixe pla integral per a assegurar que estem donant la millor resposta possible als comerciants".
Per la seua part, la directora General de Comerç de la Generalitat Valenciana, Maribel Sáez, ha expressat el seu suport i disposició a les associacions de comerciants locals. A més, ha matisat: "en este ple es viu el que és l'ecosistema del comerç local. Tenim a les associacions, als tècnics municipals, a l'Ajuntament, a la Cambra de Comerç i a la Conselleria. Jo crec que això resumix la importància que té el comerç local a la Comunitat Valenciana".
Com ha assenyalat la regidora de Comerç i Mercats, Natalia Antonino, "El més important d'estes accions és aconseguir una formació, promoció i diagnòstic del nostre comerç local. És la base fonamental per a tindre un comerç de qualitat".
Els tallers s'impartiran els dies 17 i 19 de setembre en el Centre Cívic Antic Sanatori del Port de Sagunt de 14 a 16 hores. L'aforament serà de 40 comerços i participaran en estos tallers un número superior de 25 comerços locals.
A més, la presidenta de FACOSA, Lola Torrente, ha indicat que el 27 de setembre es realitzarà una campanya de dinamització del comerç en diferents punts del municipi, en la plaça Cronista Chabret, carrer Camí real, plaça de la Antiga Moreria, plaça del Sol i plaça Mare Nostrum. "En estos punts hi haurà un estand on la ciutadania pot participar i guanyar premis com a diners en efectiu per a canviar en comerços adherits a la campanya.”
Esta formació intensiva orientada a jóvens d'entre 18 i 30 anys té un cost de matriculació de 140 euros
S'impartiran el 16 d'octubre de 9 a 13.30 en la plaça Cronista Chabret a Sagunt i al carrer Doctor Fleming en el Port de Sagunt
Ha començat la tardor al centre d’Educació i Voluntariat Ambiental de la marjal d’Almardà-Almenara amb una marató ornitològica