Fernández s'ha referit a este dia com “una jornada importantíssima tant per a Sagunt com per al conjunt del territori valencià ja que suposa poder celebrar que s'han finalitzat unes obres que han estat parades durant molt de temps i que van a beneficiar tant el sector empresarial com els treballadors”. “El que hi havia fins ara era virtual”, ha continuat l'alcalde, “però ja hi ha empreses, i d’altres han fixat la seua vista en este parc, per la qual cosa estic segur que prompte es va a quedar xicotet i que anem a pensar en projectes més amplis juntament amb el port que també ha col·laborat de manera importantíssima”.
L'alcalde ha volgut agrair el treball realitzat tant pel Consell d'Administració com per part de la Generalitat i de l'Estat a fer realitat la finalització de Parc Sagunt I ja que desbloquejar estes obres ha sigut un treball intens que s'ha dut a terme en tan sol dos anys de legislatura.
Per la seua banda, Puig, qui ha declarat que hui mateix el Consell ha aprovat un projecte de llei pioner a Espanya sobre els parcs industrials, ha confirmat la decisió d'escometre les obres d'urbanització de Parc Sagunt II, situat a l'oest de la primera fase, conjuntament amb la Societat Estatal de Participacions Industrials i Desenvolupament Empresarial (Sepides). Si no fóra el cas, ha garantit que ho faria solament la Generalitat.
El cap del Consell ha manifestat la seua “enorme alegria” per la finalització d'estes obres ja que Parc Sagunt I “serà un motor econòmic no solament per a Sagunt i el Camp de Morvedre, sinó per al conjunt de la Comunitat Valenciana i açò ens dóna a més l'esperança que esta reindustrialització que hem començat es consolide”.
Puig ha destacat, també, el potencial logístic i industrial de Sagunt i ha posat de manifest l'esforç realitzat per les administracions públiques per comercialitzar les parcel·les de Parc Sagunt que hui es troben al 85% venudes, “fet que demostra que el sector públic no solament ha de ser un espectador passiu, sinó que té un paper fonamental en l'impuls de la indústria”.
A més Puig ha recordat que és necessari tornar a posar damunt de la taula la necessitat del corredor mediterrani i del cantàbric “perquè les infraestructures no s'eternitzen ja que estem parlant d'inversions que en si mateixa són absolutament beneficioses per al conjunt de l'economia i dels sectors productius”. No invertir en estos corredors “no és un problema econòmic, ja que en este cas no invertir és més car que invertir”, ha sentenciat.