El 112 Comunitat Valenciana i AEMET eleven a nivell taronja l'alerta per vents en el litoral nord de València per als dies 10 i 11 de febrer
S'esperen vents generalitzats de component oest que puntualment podrien arribar als 90 quilòmetres per hora


L'Ajuntament de Sagunt inicia un Pla de Formació per a la Policia Local en col·laboració amb la Diputació de València i IVASPE (Institut Valencià de Seguretat i Emergències). Es tracta del curs ‘Policia Local i la violència de gènere: la víctima com a centre de la intervenció’.
Ahir a la vesprada s’inaugurà el curs en el Casal Jove del Port de Sagunt amb l'assistència de l'alcalde de Sagunt, Quico Fernández; el regidor de Personal, Sergio Moreno; la regidora d'Igualtat, María Giménez; i la diputada d'Igualtat, Isabel García.
L'objectiu principal és conéixer amb més profunditat la problemàtica dels delictes de violència exercits contra la dona amb l'objectiu d'aconseguir una atenció adequada i eficaç a la víctima. Una altra finalitat és també dotar els ajuntaments de mitjans personals més qualificats per a participar en la prevenció i protecció de les víctimes de violència de gènere.

La regidora d'Igualtat, María Giménez, assegura que la formació i l'educació “en matèria de gènere i en l'adequat tractament, acompanyament i comprensió tant en la violència com en la situació de la víctima, són vitals en la lluita contra este gravíssim problema social”.
A més, “per este motiu és fonamental l'existència de protocols d'actuació pertinents amb les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat en l'àmbit municipal, així com la formació dels agents locals en el contacte i coneixement de la matèria de la violència de gènere i l'adequació de les infraestructures necessàries per a poder complir amb els seus deures", afig Giménez.
Esta formació es durà a terme durant sis dies, el 27, 28 i 29 de març i el 3, 5 i 6 d'abril, amb una durada total de 20 hores, en sessions vespertines. El contingut girarà entorn de tres àrees principals: social, jurídica i policial. Per part de la Diputació de València, es van a impartir estos cursos en altres set municipis de la província de València.
S'esperen vents generalitzats de component oest que puntualment podrien arribar als 90 quilòmetres per hora
El Ple municipal va acordar per unanimitat instar el Govern d'Espanya perquè es desenvolupe una aplicació oficial del 112 en l'àmbit nacional que contemple els problemes de les persones amb dificultats auditives i de la parla
L'acord inclou una esmena de Compromís que matisa “sempre que hi haja demanda suficient i sense eliminar el batxillerat artístic en l'IES Clot del Moro”