L'Ajuntament recuperarà la gestió directa del servei jurídic i crearà el departament de Transparència

Amb l'aprovació dels pressupostos, l'equip de govern dóna llum verda a la creació d'un total de 19 places d'ocupació pública a més de les nou places de policia local ja aprovades


El ple ordinari del passat divendres 23 de desembre va aprovar per majoria absoluta la proposta de la delegació de Personal de la creació d'un total de 19 llocs de treball per a cobrir les necessitats que actualment té l'ajuntament, amb els vots a favor de 14 dels 15 regidors que componen actualment l'equip de govern (Compromís, EU; ADN Morvedre i PSPV-PSOE), i els vots en contra de l'oposició en bloc (PP, C’s i IP).
 
De les 19 places públiques que s'oferiran, dos d'ells seran per a lletrats, recuperant així la gestió directa del servei jurídic que a dia de hui està externalitzat. A més, es crearà el departament de Transparència, Participació Ciutadana i Bon Govern que comptarà amb dos administratius, així com dos tècnics, un dels quals serà tècnic mitjà de xarxes socials i implantació de processos informàtics.
 
De les aprovades per a 2016, continuen les places de tècnic superior de comunicació i economista, tècnic mitjà de topografia i dos de conserges. A més es creen dos més d'administratiu, un més de subaltern, un tècnic mitjà de turisme, dos tècnics superiors d'esports i de medi ambient, un auxiliar de turisme i un educador ambiental. Estes 19 places se sumen a les set places de policia local i les dos de promoció interna d'oficial ja aprovades.
 
El delegat de Personal, Sergio Moreno, va declarar que esta és la primera oferta d'ocupació pública que es crea des de 2010, que respon a onze taules de negociació amb la part sindical des de setembre i que estes places “no són inventades sinó que estan avalades amb informes dels departaments, exceptuant els llocs creats per al departament de Transparència, delegació que ha sigut una decisió de la meua pròpia regidoria”.


La edil del PP, Concha Peláez, va recriminar a Moreno que es lliurara la RPT (relació de llocs de treball) en citat ple “quan se'ns va convocar a una comissió extraordinària per al ple del dia 12 de desembre” a més de no saber “l'anàlisi que s'ha dut a terme per a saber les necessitats de l'ajuntament quant a llocs de treball”. Per açò, va continuar Peláez, “ens agradaria que ens justificaren totes estes places i que es garantisca que hi ha una necessitat, però que es faça d'una manera objectiva i imparcial”.
 
Per la seua banda, Juan Miguel Calomarde, representant de CCOO de l'ajuntament, va agrair el tarannà negociador del regidor delegat i va afirmar que “per fi es dóna llum verda a tots aquells acords que tenia la corporació amb el comitè de treballadors, amb els sindicats de l'ajuntament i que no es podien materialitzar perquè no existien els pressupostos”.